vineri, 24 mai 2013

Doar cateva randuri



O zi fada ma asteapta. Asa presimt. Debusolata nitel din pricina zilelor saptamanii, pe care iar le cam incurc in mintea mea, limitata in miscare de vreme, care nu-mi permite sa stau ore in sir ca ieri pe o banca in timp ce copilul se joaca in voie si fara sa ma deranjeze foarte mult, doritoare de liniste pe care nu o am, ma pregatesc de week-end. Caci s-a incapatanat sa vina mai repede decat ma gandeam eu. Apasata de vesnicele obligatii financiare, nici macar o terapie prin shopping nu mi-ar fi de folos. 

Oricum, pe saptamana asta mi-am facut plinul din plin si sub o stea norocoasa nesperata. Sa mergi fara mari asteptari in cautarea unei carti si sa gasesti cateva din cele mult dorite la preturi intre doi si opt lei, e ceva. Mai ales Casa umbrelor, in doua volume, pe care am dat in total patru lei si o cautasem fara succes ceva timp, si, in plus, despre care stiam ca in caz de o gasesc ar fi mai scumpa, nu ma gandeam ca as putea da de ea pe rafturile de carti la 2 lei volumul, caci acolo, de regula, cartile in mai multe volume apar desperecheate. 


La final, am primit si o reducere de 7 lei pentru numeroasele carti achizitionate. Dar au fost una si una, doar carti ale unor autori importanti- Dickens, Hemingway, precum si un volum de Par Lagerkwist, laureat Nobel a carui scriitura mi-a placut cu alta ocazie si mai greu de gasit prin anticariate si librarii.

A fost probabil cea mai prolifica zi in titluri bune gasite cu acelasi prilej. Si pot spune cu mana pe inima ca putine dorinte mi-au mai ramas, dar nu ma grabesc in ce priveste implinirea lor. E rau sa nu mai ai ce dori, asa ca am incercat mereu sa-mi las o astfel de portita.


2 comentarii:

  1. Faceti economie de dorinte, nu cumva sa vi se implineasca toate!!
    Ma bucur ca ati gasit carti bune si ieftine.
    Cartile: micile (sau marile!)bucurii ale vietii. Pentru unii - nimic; pentru altii - totul, sau aproape totul!
    Spor la citit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc asemenea!:) Cred ca sunt senzatii greu de explicat celor ce nu impartasesc pasiunea, dar cei ce o au inteleg perfect.

      Ștergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...