sâmbătă, 20 octombrie 2012

Puterea exemplului

In seara asta am mers intr-un hypermarket si eu cu cea mica am ramas la un loc de joaca, timp in care tati facea  ceva cumparaturi. Nu multe, dar totusi nu terminasee dupa jumatate de ora sa gaseasca totce trebuia. Deh, nu era obisnuit cu geografia locului. Si cum locul de joaca s-a inchis, am intrat si noi dupa el. Fiind la raioanele cu haleala, nu mi s-a parut  interesant, asa ca i-am comunicat prin telefon ca mergem sa ne uitam la haine si altele. N-am zis de carti, desi acolo imi zburase gandul inca de pe drum. Da '  sa nu zica omul ca-s plecata, la cate am deja acasa. Nu, nu mi-am luat nimic, dar am putut rasfoi destule, asa, ca sa-mi fac o idee daca mi-ar place cutare sau cutare. Dar nu despre asta voiam sa va povestesc mai pe larg. Frumos a fost ca, la raionul cu carti, intins pe vreo cateva randuri, cea mai pasionata a fost fiica-mea. N-o mai puteam lua de acolo. Rasfoia si ea carti pentru ea si, daca nu le-ar fi tintit doar pe cele scumpe si daca nu mi-as fi facut deja provizii de carti pentru ea, merita sa ii cumpar una.


Deci puterea exemplului functioneaza. Cred si eu, la cate anticariate si librarii am carat-o pana acum, i-am starnit interesul si m-a imitat in privinta asta, rasfoieste si ea ca mami. Sper sa imi urmeze exemplul si in privinta cititului, cand va creste. Ca doar a vazut saraca la carti si a facut atatea vizite in librarii si anticariate ca niciun alt copil de varsta ei.

Era atat de absorbita, incat chemarile mele ramaneau fara raspuns, nu reuseam sa o conving sa merge@m si in alta parte, asa ca in acest fel am avut timp sa lecturez scurte fragmente din mai multe carti.

Un comentariu:

  1. Sigur ca da. Puterea exemplului este mult mai mare decat a educatiei clasice bazate pe tocat creieri. De fapt, copiii urmeaza exemplul parintilor si in laturile pe care parintii incearca sa le ascunda. Daca te deranjeaza, de exemplu, ceva la copilul tau, inseamna ca ai aceeasi tendinta, dar te fortezi sa nu ti-o manifesti. Copiii stiu mai multe despre parinti decat stiu parintii insisi.

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...