luni, 21 februarie 2011

La ce mi-ar folosi un master...


...cand nici diploma de absolvire a facultatii nu imi aduce prea mari avantaje? Imi plac misterele, imi plac investigatiile intreprinse pentru dezlegarea lor.Poate si de aceea am ales sa studiez dreptul, sperand ca astfel voi avea mai usor de-a face cu astfel de subiecte. Ca dreptul nu se margineste la anchete pline de mister, aveam s-o aflu pe parcursul facultatii, dar asta e o alta poveste.Nu imi pare rau ca am ales aceasta facultate daca ma refer strict la partea legata de pasiune.Regret un pic insa partea legata de profesarea in domeniu, pentru ca de cand am terminat facultatea m-am convins ca pentru a fi altceva decat un jurist amarat in vreo institutie, nu e suficient sa stii pe de rost materia invatata in timpul facultatii.Ai nevoie de cunostinte, dar nu juridice, ci din domeniul juridic si, mai mult decat atat, ai nevoie si de capital.Nu e suficient sa promovezi examenul de admitere in barou pentru a fi avocat. Restul pasilor necesari pentru a accede in aceasta profesie nu mai depind de cata toba de carte esti...chiar deloc.Ma limitez sa spun doar ca zvonurile, basmele auzite in legatura cu efectuarea stagiaturii nu sunt basme, sunt pure realitati.
Influentata de aceeasi pasiune, am ales sa fac un master ce se intituleaza Stiinte penale si criminalistice,pe care inca nu am reusit sa il termin pentru ca universitatea e in Iasi, centrul teritorial in Bacau, iar eu stau in Bucuresti. Mai am vreo 2 sau 3 restante si dizertatia, dar desi a trecut un an de cand trebuia sa termin, nu mi-am batut capul sa o fac, date fiind drumurile pe care as fi fost nevoita sa le fac.Iar acum, daca stau sa ma gandesc, singurele motive pentru care as incheia socotelile ar fi faptul ca am taxele de scolarizare platite(evident ca mai sunt necesare si taxele exorbitante de examen, dar asta e o alta poveste) si pasiunea pentru aceasta ramura a dreptului. Caci in rest, nu vad la ce mi-ar folosi aceasta diploma(da, stiu, si asa nu am eu tablouri pe pereti, deci as putea incepe cu a-mi pune diplomele, nu?).In momentul in care am ales aceasta specializare eram inca o idealista, credeam ca e suficient sa inveti bine ca sa ti se deschida toate portile.Acum stiu ca nu e deloc asa si nu mai vad utillitatea acestei diplome, care nu prea vad in ce domeniu mi-ar putea folosi si care oricum nu inlocuieste experienta necesara pe piata muncii.Or pentru mine in momentul de fata e un efort cam mare finalizarea masterului, drumuri Bucuresti-Iasi cu sot(care trebuie sa se invoiasca de la servici) si bebe dupa mine, timp si bani de care nu prea dispunem.Nu stiu...
Ma bate tot mai mult gandul sa ma reorientez profesional, desi ar putea fi cam tarziu pentru mine...nu mai am situatia personala potrivita pentru o astfel de masura.Si nici timp. Ma preseaza ratele, chiria si alte chestii de genul asta, iar timpul e scurt, peste 9 luni va trebui sa imi gasesc de lucru si presimt ca imi va fi foarte greu.

2 comentarii:

  1. daca vrei sa ai un post de conducere in ziua de azi masterul e un "must have", mai multe n-am idee sunt anul 1 si ma gandesc facultate momentan sincer ma tenteaza si un master dar sa vad daca voi intra cu bursa la el ca n-am chef sa dau mii de euro

    RăspundețiȘtergere
  2. un master focalizat pe domeniul in care vrei sa obtii la un moment dat un post de conducere este folositor.dar unul care nu are o aplicatie prea larga, asa cum este al meu, clar nu il pot folosi pentru un post in vanzari,de exemplu

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...