miercuri, 27 martie 2013

Palavrageala de azi

Am si zile in care mintea mea refuza sa se axeze pe o anumita zi. Nu percepe ce zi a saptamanii este, oscileaza si nu vrea sa priceapa cand ii anunt raspunsul corect. Asta se intampla mai ales in miez de saptamana, cand, dintr-un motiv sau altul, zilele de inceput s-au scurs fara chestii semnificative ori intr-un amalgam fara cap si fara coada. Si in functie de densitatea lor, consider ori ca-s cu o zi mai devreme, ori cu o zi inainte.

Ziua de ieri, asa aspra cum a fost, de-am simtit ca ma taie vantul, a fost totusi incarcata. Am iesit la zapada, de doua ori chiar, am ajuns si unde ziceam ca vreau si ca mi-e dor, am crosetat, am citit si am gatit doua feluri de mancrae. Iar dupa o zi asa bogata in activitati, astazi n-am tragere de inima spre mai nimic. Prea ma obosesc toate, tanjesc dupa ceva liniste, sa nu-mi ceara nimeni nimic cateva ore, sa nu fiu intrerupta cand fac ceva etc. Numai ca nu am sanse sa obtin acest ceva in aparenta simplu.


Nici macar gimnastica nu o pot practica asa cum trebuie. Sa merg la sala, undeva, iarasi imposibil. Astfel ca ma multumesc cu ce pot face, antrenand-o si pe cea mica, altfel ma trezesc ca, atunci cand ridic piciorul in sus, ea mi-l trage in jos, ori are chef de mingea care altfel sta degeaba, exact cand ma asez eu pe ea- intelegeti ideea. Totusi sunt in grafic pana acum, adica linia coboara, asa cum ii sta bine. Ca eu ma cantaresc si notez zilnic, am si doua grafice, unul zilnic si altul saptamanal. Este mai stimulator asa. Mult a fost, putin mai este. Au inceput sa-mi fie vizibil largi haine care nu demult ma strangeau. Blugii de grasa cad deja de pe mine si trebuie sa probez iar seria de pantaloni de diverse marimi adusi tot in scop motivational. (Culmea, mie nu-mi plac cartile motivationale, prefer sa-mi ghidez dupa propriile idei motivatia.) E adevarat ca unii sunt cam de pustoaice, dar nu ma deranjeaza, si asa nu-mi arat varsta, iar kilograme in minus inseamna si ani in minus- in aparenta.

Am descoperit ca desertul preparat de mine zilele trecute are putine calorii fata de altele. Crema de zahar ars- pe calculate cam 150 calorii/100 gr. Am si mancat cate putin si am continuat sa slabesc. Asta era asa, ca pont pentru cei interesati.


Intre timp, am o misiune grea de tot- sa-l conving pe al meu sot sa bea ceai, un ceai amar si cam nasol, detsinat unor afectiuni digestive de care da semne accentuate ca ar suferi. Eu i-am zis sa renunte si el la cola/pepsi. Abia acum s-a convins si il vad ca bea apa, el care rareori bea asa ceva. Nu, nu bea alcool. Cola si cafelele sunt lichidele pe care le consuma de mult timp si rar, apa. Iar acum, trei pahare mari de apa intr-o singura seara, e semn bun. Si fara cola. E drept ca si mie mi se facea teoria chibritului pe tema asta, ca e nociv, ca are chimicale, ca nu stiu ce. Dar pana nu m-am convins eu ca ma intoxic band asa ceva, nu am putut renunta, mai ales ca da si dependenta si un timp organismul cere. Acum nu mai cere, doar de atata timp tentatia a fost la picioarele mele si nu m-a invins. Totul e sa il vezi tu ca pe  un dusman pentru corpul tau. Si in plus, ingrasa. Ceea ce a putut constata si el. Nu la cantar, ci fizic.

8 comentarii:

  1. Ca să-l citez pe tata... "apa nu e bună nici în ghete". E-adevărat, el nu de grija cofeinelor spune așa :D
    Succes, aud că e dependență serioasă cola asta.

    RăspundețiȘtergere
  2. eu am saptamani atat de grele uneori, incat vinerea nu simt ca e vineri, ci ca e doar o zi din cursul saptamanii, si mai urmeaza si altele :)

    cu determinare si vointza se obtine orice, slabit, renuntat la obiceiuri mai putin sanatoase... asadar, curaj :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu as zice sa hotarasca stomacul lui ce vrea sa bea. Mie, cand aveam crize de stomac, Kinley imi facea bine, cu toate ca era contraindicat. Dar... si ardeiul iute era contraindicat. Noroc ca n-am tinut cont de sfatul medicului, caci acum as fi fost operat. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E legat de ficat sau bila, nu de stomac. Dar vad ca si instinctul lui a considerat ca nu e ok cu cola. Si, in plus, desi nu stiu pentru cat timp, l-am convins sa bea ceaiul si sa stea linistit pe partea dreapta cum scrievpe prospect si, de altfel, cum stiam ca trebuie in cazul acestor afectiuni. Sa vedem.

      Ștergere
  4. de ce nu pui o casuta de cautare pe blog ? am vrut sa caut ceva dar nu am avut cum :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exista dar e jos de tot, cam greu de gasit. Aveam de gand sa fac o rearanjare. Acum m-ai convins sa ma apuc mai repede de ea. Imi cer scuze pentru ca nu ai reusit sa gasesti ce doreai.:)

      Ștergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...