marți, 1 martie 2011

Pentru ca ne place sa furam


Aseara am fost in Carrefour...nimic neobisnuit...una din iesirile alea in care alegi sa mergi acolo pentru ca nu ai alta varianta mai buna. Nu am facut shopping de data asta, doar am cascat gura (ochii)...eu la carti, sotiorul la electrocasnice...fiecare cu ce-l doare pana la urma. Inainte de a iesi, nu m-am putut abtine sa nu trag o raita pe la rafturile cu diverse pachetele- cadou la oferta, special pregatite pentru a fi oferite pe post de martisor doamnelor si domnisoarelor (erau totusi si cateva produse destinate domnilor). Printre creme, parfumuri si parfumele in cutiute frumos colorate era si deodorantul corespondent parfumului ce l-am primit de Craciun. Pe cutia in care era pus scria ca alaturi de deodorant aceasta contine si un lantisor suflat cu aur cu pandantiv. Pretul-mic in comparatie cu efectul. Asta daca mai gaseai o cutie care sa contina si acel lantisor. Nu zic ca nu mai era niciuna, dar multe dintre ele erau deschise, rupte chiar, si cu bijuteria lipsa. Cine-o fi de vina? Tot acea nesimtire inscrisa in codul genetic al unora dintre romanasii nostri, pentru care a fura e un hobby. De aia mi se face mie sila de tara asta si de multi dintre locuitorii ei. De aia cred ca la noi nu sunt prea potrivite magazinele cu auto-servire, pentru ca unora le place sa se auto-serveasca fara sa plateasca. Stiu ca nu e un caz singular, fenomene similare apar de fiecare data cand apar produse cadou fara cod de bare la produsul de baza sau cand pe ambalaj sunt ascunse sub autocolante diverse coduri pentru concursuri. Asa e la noi, e ceva atat de des intalnit incat poate fi considerat o stare de fapt normala.

4 comentarii:

  1. Poate ca saracia, poate ca educatia proasta, poate ca nesimtirea, poate ca ....
    Motive putem gasi multe, insa totul este un cerc vicios: parintii fac, copii vad. Sau parintii nu educa copii ajung lichele.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca totul este scris in codul de "bare" al fiecaruia. Pana la urma fiecare face cum il tai capul.
    Nu cred ca face parte numai din educatia parintilor. Si eu mai am unele instincte de genul (am furat o bricheta :D), cu toate ca parintii mi-au oferit o educatie foarte buna.

    Oricum eu am avut parte de o intamplare asemanatoare in urma cu mai mult timp, doar ca "actionarul" era un "OM AL LEGII". Cand a dat faliment un celebru hypermarket oamenii de acolo au facut reduceri extrem de mari (70%-80%) si lumea s-a dus in card, printre ei eram si eu. La un moment dat am ajuns la raionul de deodorante pentru camera, pe acel raion mai erau doi tampiti... politistul cu "pretenul" lui. Ia nenea ala un deo, il miroase si ii zicea politistului: "Bai eu l-as lua...", la care politistul "Pai ia-l, i-al bagal in geaca si taci din gura, mai baga cateva...". Am ramas masca, eram cu prietena mea si aproape ca ne-am tavalit pe jos de ras :))

    La ce ne asteptam sa se indrepte, cand si un om al legii fura pe fata. Cam toti furam intr-un fel sau altul. Nu stiu daca exista o fiinta pe pamantul asta care sa nu fure. Cred ca e o lege ceva.

    RăspundețiȘtergere
  3. ...poate ca cei 7 ani de acasa,lipsa...poate societate in care traim (vezi furaciunile alea mari).

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...