marți, 4 martie 2014

Biblioteca bloggerului român

Dacă vă amintiți, în ianuarie, Chinezu lansa o provocare în rândul bloggerilor- un top al celor mai bune cărți citite în 2013, pentru ca apoi, pe baza datelor furnizate de fiecare dintre aceștia, să avem o imagine a Bibliotecii bloggerului român, provocare la care am dat curs imediat, deși nu eram o cititoare fidelă a blogului său. Ideea mi s-a părut atât de tentantă, încât nu am putut rezista și am realizat, cu greu, acel top. Curioasă fiind, bineînțeles, și de preferințele celorlalți, de cât de mult sau de puțin mă încadrez în tendințe.

Iată, așadar, rezultatele centralizării, care presupun că nu a fost ușoară, dat fiind numărul mare de participanți, dar și diversitatea titlurilor cele mai îndrăgite de aceștia.




Cum vi se par rezultatele?
Trebuie să spun că nominalizările mele nu se numără printre cele mai citite cărți în blogosfera românească, dar nu mi-e deloc cu supărare, deși m-aș fi bucurat ca măcar o parte din ele să fie citite și apreciate de cât mai mulți.

Cartea cea mai citită este una despre care am auzit foarte multe, însă nu am avut curiozitatea de a o citi, nefiind chiar ceea ce aveam eu chef să citesc la momentul respectiv. Pare-se că este foarte apreciată sau, în orice caz, foarte citită. Cam aceleași gânduri le am și în legătură cu cărțile din seria Jocurile foamei- nu am simțit nevoia, curiozitatea de a le citi, simt eu că nu sunt genul meu sau, în orice caz, am atâtea altele pe listă mai importante, încât nu sunt deschisă, momentan, spre literatura de acest gen.

În orice caz, proiectul acesta merită să continue și anul ce vine, astfel că îmi anunț de pe acum participarea, sperând că voi avea suficiente titluri dintre care să aleg, cu bătăile de cap aferente.

7 comentarii:

  1. O intrebare Andreea Toma. Cand ai de gand sa-l citesti pe Haruki Murakami, cel mai citit autor in 2013? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici cărțile din lista mea, dacă aș fi trimis-o, nu se regăsesc...
    Chiar mă bucur că nu m-am ostenit.
    Niciodată nu mi-a plăcut să fiu inclus în statistici!

    Și încă ceva, dna Andreea: ochiul meu, cel cu probleme, a recidivat. Nu la același stadiu... Iarăși trebuie să citesc mai puțin!
    Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi pare rău că aveți din nou probleme cu ochiul. Poate că e mai complicată treaba, din moment ce a recidivat, dar sunt convinsă că aveți în plan o vizită la medic, dacă nu ați făcut-o deja. Sper să vă vindecați cât mai curând. O zi frumoasă!

      Ștergere
  3. pe Haruki Murakami nici eu nu l-am citi si asta deoarece nu am fost atras!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nici eu nu am trimis, dar m-as regasi la Steinbeck si Allende.

    RăspundețiȘtergere
  5. eu am avut mari nemultumiri vis-a-vis de top intrucat i-am gasit niste scapari pe care le-am si facut publice prin comentariu ( ramas ultimul la provocarea chinezului - deci fara raspuns) " Salut , domnule ! Neavand ce face am analizat un pic rezultatele si ma tem ca sunt oaresce greseli si anume am verificat procentajul si am stabilit ca media de sub 10 carti de persoana este slaba si nerelevanta in conditiile in care numai tu ai citit 36 carti iar top 10 aveau toti bloggerii la care multi au adaugat si alte titluri . Prin urmare ori nu s-au calculat decat top 10 ori e altceva si as dori sa ma lamuresti. De asemenea cartile citite de mai multe ori chiar socotite ca o carte distincta si tot nu ar aduce decat un plus de maxim 50 de carti , DECI ?"
    Din top citisem Soseaua catelu 42 , iar anul acesta am citit Oscar si Tanti Roz care mi-a placut , dar tu ai posibilitatea sa o vezi pusa in scena la Bulandra intr-o distributie de exceptie Marius Manole , Oana Pellea Criss Simion intrucat am vazut ca esti din Bucuresti ! Sarbatori Pascale linistite alaturi de cei dragi !

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...