luni, 10 decembrie 2012

Ninge...

Superb peisaj am privit in aceasta noapte de la fereastra dormitorului. Straduta pe care masinile putine la numar nu au reusit sa topeasca zapada, acoperisurile ninse, care mai inalt, care mai scund. O lumina stranie, sub un cer cu nuante portocalii, aducandu-mi o senzatie de plutire, de ireal. A nins, inca mai ninge molcom, in tacere. Trebuie sa apreciez totusi ca avem destula liniste, in comparatie cu fosta adresa. Si privelistea e reconfortanta.Da, avenit iarna pe bune. Unul se bucura, celalalt se cam ingrozeste caci are de circulat cu masina, de ajuns in diferite locatii greu accesibile in caz de nameti, iar eu sunt undeva la mijloc, admir si nu sunt nici foarte entuziasmata, nici ingrozita. Dar nici neutra nu sunt.

6 comentarii:

  1. Pot sa iti spun ca am impresia ca esti singurul blogger care reuseste sa imi faca uneori dor de a ma plimba din nou pe strazile Bucurestiului. Mai e un blogger, Claudiu Constantin, care reuseste din cand in cand sa imi faca dor asa de Romania in general, mai precis de cultura si lb romana, la nivel mai abstract, dar citind articolele tale, eu chiar ma pot imagina cu placere chiar mergand pe strazi sau stand in vreo statie de tramvai, sau uitandu-ma pe geam in Bucuresti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu cred ca sketch-ul reusit de Andreea se potriveste unei ierni de basm, indiferent de locul unde ea se produce.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se poate spune şi aşa, depinde unde vrei să-ţi imaginezi că eşti.:)

      Ștergere
  3. Probabil ca ai dreptate, insa mie personal mi-a adus in minte exact o stare si o priveliste vazuta de la geamul apartamentului meu din sect 2, inclusiv zapada de pe acoperisurile inegale, lumina specifica a cerului la acele coordonate geografice seara in anotimpul iernii, plus ingrijorarea fata de problemele de trafic. Adica nu seamana de loc cu vreo iarna pe care am vazut-o de la vreun geam din alte localitati, inclusiv orase, din alte tari pe unde am mai fost, dar sunt de acord ca poate semana cu una vazuta in anumite cartere din Paris, de exemplu, sau chiar alte cartiere ale alotor orase, dar eu nu am fost acolo.

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...