miercuri, 28 martie 2012

O stare ca asta nu va doresc


Desi in ultimul timp, vremea nu a avut efect asupra mea, azi pot spune ca in sfarsit simt influenta vremii inchise, atat de diferita de cea din ultimele zile, dar nu invinovatesc vremea pentru angoasa mea. Ceva era in mine inca inainte de a deschide ochii. Ceva intre lipsa poftei de viata si descurajare. Nu v-ati trezit niciodata cu o stare din asta? Eu cred ca da, caci nu e prima oara cand mi se intampla.


 As vrea sa nu mai stiu de nimic, macar pentru o zi, mai bine m-as culca la loc, sa treaca ziua fara mine, dar nici asta nu este posibil. Aseara disutam cu sotul legat de nemultumirea asta, la care el imi da cateva exemple relevante, de genul- ti se pare normal ca aia de la magazin iau sticla de suc cu 3 lei si tie ti-o dau cu 6 lei 50? ti se pare normal ca parlamentarii iau bani cu carul si dorm pe ei in parlament? si altele asemenea, incluzand autostrazi, borduri etc.. Eu bineinteles, raspunzand nu la toate. Si-apoi imi zice- pai nu vezi ca traim intr-o tara de tot rahatul? De ce ai pretentia sa fie ceva normal sau corect?

Ceea ce m-a facut sa ma gandesc ca ori sunt eu o inadaptata in tara asta, in vremurile astea, ori ca ne lipseste puterea de revolta impotriva tuturor anormalitatilor. De ce acceptam toate astea ce ni se par anormale? Sau am ramas atat de putini cei normali, incat inghitim toate anomaliile neavand de ales, supunandu-ne majoritatii. Azi sunt cu fundu-n sus, indignata de toate, suparata pe viata, pe tot. Revin cand ma voi simti mai bine.

7 comentarii:

  1. Eu zic ca nu exista normalitate sau corectitudine. Asa ni se prezinta noua situatia, ca fiind "normnal" sau "anormal", "corect" sau "incorect". De fapt astea sunt niste notiuni si atat. Cu adevarat exista "pot si "nu pot". Comerciantii POT sa vanda cu pret dublu, tu NU POTI sa te opui. Parlamentarii POT sa ia salarii etc.
    Cine-ti spune ca ceva e "corect", inseamna ca vrea sa te convinga de ceva ce a facut el, iar cine iti spune ca "nu e corect", inseamna ca el critica ce a facut altul. Ambele variante au rolul de a te manipula, de a te aduce in tabara lui. Esti intr-un razboi, iar tu esti terenul pentru care se lupta cel care spune "e corect ce am facut eu" impotriva celui care spune "e incorect ce a facut acela".
    De ce nu ne revoltam? Simplu: pentru ca NU PUTEM. Pentru o revolta trebuie organizare. Trebuie o anumita unitate de opinii si dorinte.
    Referitor la starea ta: poate ca astepti sa treaca, de aceea n-ai chef de nimic. Asta e o veste buna, caci inseamna ca, undeva in interiorul tau, stii ca starea aceasta va trece.

    RăspundețiȘtergere
  2. ...poate ar trebui sa ne intrebam de ce , cum am ajuns asa.
    Se spune că replica pentru cele amintite de tine ar fi nepăsarea, indiferenţa, tăcerea…. tu cu ale tale, iar ei cu ale lor…
    Uneori merită încercat. Cel puţin scuteşti inima de alte şi alte lovituri…

    RăspundețiȘtergere
  3. Ti se pare tie ca toate merg rau. Este efectul asteniei de primavara si a unui sot preocupat poate mai mult de pretul sticlei de cola decat de valoarea sotiei...Sau poate sunt si eu astenic, parca poti sti?!

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca te-ai teleporta brusc din Romania in alta tara asa peste noapte, parerea mea sincera, cat se poate de sincera, mai ales ca sunt beat aproape mort cu alcool in clipa asta, este ca tot brusc te-ai simti la fel de aiurea dar din alte motive, din cauza unui alt normal/anormal.

    In felul asta cred ca si Mircea Vladut are dreptate, desi el poate ca ar aplica acest lucru doar lumii "occidentului" cu sistem politic de tip modern, si poate ca ar dori sa argumenteze ca NU ar mai fi asa si in Nepal sau Tibet pe vraf de Himalaya, sau in Papua Noua Guinee printre niste oameni care au fost pana nu demult canibali. Eu zic ca si acolo au si aia normalul vs anormalul lor si te poti simti inadaptat si acolo, chiar daca ai fi in cort in audienta la insusi Dalai Lama, care se stie ca e mai simpatic chiar decat Papa Benedict.

    Dar NU e vina ta. Are dreptate si Radu care zice ceva de astenie de primavara, desi eu cred ca e si din cauza concreta ca esti o exploatata, atat de proprietarii de apartamente, cat si de un sot care te iubeste, plus cu mama lui cu tot, cat, DA, si de 2 fetite adorabile al caror ROL pe lumea asta, (desi nu neaparatr Scop, adica nu o fac expres ca sarcina de serviciu), este acum in clipa asta sa te exploateze si sa te epuizeze mai rau decat o soacra, mai rau decat un tiran faraon egiptean care te pune sclav la piramide + un conducator de galera care te biciuie sa vaslesti in continuu chiar in timpul somnului, si impotriva carora nici macar nu iti permiti tu insuti sa zici, "am nevoie de o pauza de munca consfintita de ILO", (organizatia internationala a oamenilor muncii).

    Dar NU e vina ta si NU zic ca nu ai constiinta de clasa, ca sa stii sa te revolti in mod "adecvat" si aprobat de d-nele Friedan si Beauvoir, este efectiv probabil 32 % vina lui Plesu si Liiceanu + 12 % a alora care le-au aprobat la astia sa devina intelectualii Romaniei in secolul XXI (21) + 44 % e si vina mamei Natura, concubina d-lui D-zeu + 12 %eventual a lui Gaia si Hera, (niste zeite oarecare geloase pt ca esti cu adevarat mai talentata si simpatica decat ele) si inca cateva alte variabile idividuale, si iti dau eu voie sa ii injuri pe toti + pe toate ca e total OK si nu o sa "cada cerul" daca iti permiti si tu o data sa iesi din casa la o plimbare singura sau sa mergi la un masaj la spa, (cu bani furati de la soacra + sot + de unde poti, ma rog cat de cat pe sest ca sa nu ajungi la inchisoare totusi.) Dar nu doresc sa trivializez.

    E total OK sa faci si exercitii de relaxare yoghine a la Mircea Vladut, e OK, daca te pricepi, sa iti faci si autocritica autentica in fata colectivului (numai ca mie personal mi-au iesit astea pe nas in ultima vreme, de aia nu le-am mentionat), e OK sa iti permiti sa fii si carcotasa politic (eu tocmai aveam de gand la mine pe blog, insa ca un porc nesimtit ce sunt am preferat sa ma imbat in seara asta), e OK, mai ales sa iti masori tu insuti strea de spirit de la 0 la 10 (cu 0 rau de tot si 10 chiar ff OK), plus calitatea si cantitatea somnului, plus cantitatea si calitatea energiei si a chefului de viata si de placere in fiecare zi, si daca vezi asa ca zi dupa zi dupa zi tot iese sub 2-3 timp de chiar mai mult de 2 saptamani la rand, e OK sa te duci si la medicul de familie ca sa vada si ala daca nu cumva ai vreo anemie, sau altceva in afara de astenie de primavara, si e total OK sa faci de fapt ce vrei tu pt TINE insuti si sufletul tau macar 1/2 ora/zi planificat cu sau fara regulile promovate de ILO in mana. Sper ca daca zic eu ca e OK, e OK si pt tine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. P.S. Aia 32 % de vina si totoada raspundere sociala a lui Plesu si Liiceanu se imparte in 15 % Plesu + 12 % Liiceanu, pt ca mi se pare ca primul e mai batran si e si mai intelept de nivel de dementa senila + alcoolica decat al doilea care e doar libidinos si ridicol, si nu i-a ajuns inca alcoolul decat la organele de mai jos de creier + 3 % vina lui Bacchus + 2 % vina lui Dionysos, (care trebuia sa il pun si pe el pe lista vinovatilor pt ca recunosc sincer ca seful meu direct e poreclit Apollo, asa ca ma simt oarecum obligat politic si loial principial corporatist indoctrinat si fata de el.)

      Ștergere
  5. Atunci cand vezi atitudine de lehamite in jur, cedezi si tu si nu iti vine sa mai combati nimic. Daca romanul ar fi un pic mai aprig ar avea mai multi curaj, dar asa delasarea e al naibii de contagioasa.

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...