Cu siguranta nu este o noutate ceea ce spun- promovarea este cheia succesului oricarui produs, independent de valoarea acestuia. In lipsa unei bune strategii de promovare, sansele ca produsul respectiv sa fie apreciat de public sunt foarte reduse. Pentru simplul fapt ca el nu poate fi cunoscut, daca sta undeva in umbra si asteapta sa se vanda de la sine. Se poate ca acest produs sa fie mult mai bun decat o gramada altele. Pana ce nu beneficiaza de o promovare adecvata, calitatile sale nu pot lupta cu celelalte produse de pe piata. Poate parea nedrept, dar cam asa stau lucrurile. Nu are sens sa exemplific, pentru ca nu ma refer la un anume produs, ci la oricare- chiar si blogul poate fi considerat un astfel de produs. Calitatile nu sunt suficiente. Ele sunt necesare, dar pana ce nu sunt cunoscute publicului larg, produsul respectiv nu se poate ridica peste un anumit nivel.
Internetul este una din caile principale de promovare- poate si dintre cele mai simple si cu o tinta foarte variata. Nici costurile nu sunt atat de mari, in comparatie cu alte forme de raspandire a publicitatii. Dar si in acest mediu trebuie sa alegi metodele potrivite produsului, sa dai dovada de iventivitate si de celelalte calitati ce se cer unui bun vanzator. Faptul ca lipseste contactul fizic dintre emitator si receptor, dintre vanzator si client, poate fi considerat si un avantaj, dar in aceeasi masura si un dezavantaj. Totusi, trebuie sa recunosc ca avantajele sunt net superioare numeric. In primul rand, mijloacele de promovare online sunt usor accesibile, fara mari costuri, sau chiar cu costuri infime- in genul facturii pentru internet, care oricum exista, cu sau fara nevoia de promovare, apoi viteza de circulatie a informatiei este ridicata, raspandirea in lant facand parte si ea din facilitatile pe care le ofera internetul. Plus ca se ajunge mult mai usor la publicul tinta, in functie de domeniile de interes ale fiecaruia.
Si totusi, promovarea unui produs nu este chiar floare la ureche. Strategiile altora, cu un renume consacrat, tin sub o anumita linie eforturile celor novici in materie. Nu e simplu sa lupti cu brand-uri care se vand deja prin ele insele, nu e usor sa scoti capul din anonimat, cand oferta este atat de diversificata si mai are in spate si nume mari. Poti sa te descurajezi sau poti alege sa lupti prin propriile mijloace pentru succesul produsului tau.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Ce rămâne din noi
Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...
-
Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...
-
Aceasta este pentru mine a cincea carte scrisa de Mircea Eliade pe care o citesc in cei aproape 3 ani de existenta a blogului. Inainte de bl...
-
Cam lungă pauză de blog, aproape două luni. Și asta pentru că programul meu este tot mai încărcat, fiică-mea a început clasa întâi, am intr...
Ai mare dreptate,Andreea! Stii cit ma chinui eu sa ma promovez si totusi inca nu am reusit pe deplin.Sunt oameni pe net care-ti cer bani ca sa te promoveze,sa-ti faca un review,am patit-o deja si ma astept si de la alta persona,sa faca la fel.Sunt asa-zisi"comentatori",angajati pe amazon,de exemplu,care citesc anumite carti si le fac reclama.Bineinteles ca nu sunt romani,caci noi nu existam pentru piata de carte internationala...Si mai sunt si edituri,chiar din america,care iti"trintesc produsul" pe diverse siteuri si nu le fac reclama nicaieri(asta tot mie mi se intimpla...).Cum naiba sa se vinda produsul ala,daca nu-i faci o minima prezentare,chiar daca nu crezi in el,dar ai un contract cu autorul...as putea sa dau in gitmulte persoane care se murdaresc din toate punctele de vedere,pentru a-si insusi niste bani nemunciti,dar ma opresc aici,ca nu vreau sa plictisesc pe nimeni.Te pup,Alma!!!
RăspundețiȘtergereAlma, daca esti scriitoare si ai o carte de promovat, eu iti stau la dispozitie.
ȘtergereDa, subiectul e amplu, stiu ca are si o latura negativa, pe care, in necunostinta de cauza, nu am atins-o.
ȘtergereDespre promovare citeam si eu acum doua zile pe niste bloguri americane. Se pare ca promovarea de succes nu o pot face decat cei care stapanesc secretele meseriei. Nu oricine are instrumentele necesare, nu oricine cunoaste psihologia asta comerciala. Si cred ca cel mai important in promovare este banul. Subiectul e oricum foarte complex si foarte interesant.
RăspundețiȘtergereAsa e, promovarea de succes nu e la indemana oricui, e un fel de arta si asta, nu?
Ștergereaoleu, ce bine-mi pare ca nu trebuie sa vand nimica, ca as deceda de foame si hipotermie probabil daca mi-as propune asa ceva, probabil cam ca Fetita cu Chibriturile, cu gandul la bunica...in frig, cu ochii la vitrinele altora, etc
RăspundețiȘtergereCunosc sentimentul. Anti-talent sunt si eu in domeniul asta.
Ștergere