luni, 7 noiembrie 2011

O duminica altfel


Am petrecut o duminica mai diferita, cu toate ca tot la tara ca de obicei. Dar, de data asta, am stat mai putin la socri si mai mult la niste prieteni ce au o fetita mai mica putin decat a noastra. De obicei treceam pe la ei pe fuga, cat sa bem o cafea. Acum, s-a intamplat sa fie acolo parintii tipului si nu am mai ramas la cafea. El insa pregatise masa si a ramas dezamagit ca plecam atat de repede. I-am promis ca revenim dupa ce ne facem vizita la socri, simtindu-ne stanjeniti de prezenta parintilor lui veniti tocmai de la Focsani si gandindu-ne ca e mai potrivit sa stea cu ei nu sa mai fim si noi pe capul lor, ca stiu cum e cu revederile astea. Cert e ca atat de mult isi dorea sa ne intoarcem, incat parca ne-a impresionat si ne-am tinut promisiunea, iar asta a insemnat sa renuntam la somnul de dupa-amiaza al celei mici. Din fericire n-am avut probleme cu ea, a fost prea incantata de companie si de jucariile celeilalte ca sa mai aiba timp de mofturi.

Cand ne-am intors, ai lui plecasera si am aflat si motivul pentru care el insista sa fim acolo: era ziua lui. Nu stia cu ce sa ne mai serveasca, avea pregatite cateva feluri de mancare si tort. Al meu mancase la socri, nestiind ca va fi poftit la masa si la prietenii nostri. Dar omul era atat de dornic sa ne puna la masa, sa ne dea sa mancam din cele pregatite, incat n-aveai cum sa-l refuzi. Fiind moldovean de-al meu, avea atitudinea aia de gazda care se supara daca nu stai la masa la el, daca refuzi sa mananci sau sa bei. Facuse un peste umplut care mi-a amintit de tata, ca si tatal meu e cu retete sofisticate si aratoase. Si chiar daca am incalcat putin regimul, macar am satisfactia ca am facut-o in scop nobil. Acum daca e sa compar masa de saptamana trecuta, cand portiile au fost numarate si numarate gresit,in minus, cu masa de la prietenii nostri, care nici macar nu stiau ca vom veni la ei si nici nu aveau alti invitati, diferenta e de la cer la pamant. M-am simtit inconjurata de o  ospitalitate familiara, a fost o dupa-amiaza reusita din toate punctele de vedere, nu doar pentru ca a fost diferita, ci prin atmosfera. Week-end-ul asta ne vom lua revansa sarbatorind putin in avans cu ei aniversarea celei mici.

Pana atunci, ma bucur sa fiu din nou la butoane si va doresc o saptamana minunata!

2 comentarii:

  1. Multumim pentru impartasirea impresiilor si iti doresc spor la regim. Am constatat ca daca mananci putin si des pui organismul la treaba si in scurt timp el ajunge sa se invete cu procesarea rapida a mancarii. Ca urmare, se aceelereaza metabolismul, lucrul atat de dorit de noi toti. Putin si des, deci.

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...