miercuri, 24 aprilie 2013

Un gust amar pe marginea Noptii Cartilor Deschise

Daca mai devreme imi exprimam speranta ca evenimentul de aseara a fost unul frumos, ulterior am aflat de pe net ca nu a fost deloc asa, iar asemanarea dintre cei dornici de carti cu cei dornici de tigai la reducere a fost frapanta. Pacat ca nu a fost asa cum ar fi trebuit, adica sa fie cu adevarat o expozitie de carti iluminate in amurg si apoi in noapte, iar ulterior, daca tot a fost vorba de carti gratis, sa fie impartite si acestea. Eu chiar ma gandeam cum va fi daca merg, in eventualitatea ca vreau o carte din cele expuse, avand in vedere ca nu puteam sta pana tarziu. Pentru ca am crezut ca acea expunere a cartilor va avea si ea oarece durata, nu doar cateva minute, ma gandeam la pozele care le voi face, mai ales ca vazusem pe net imagini de la evenimente asemanatoare. Acum zic, bine ca nu am fost.

Nu stiu a cui a fost vina, poate ca s-a crezut ca publicul dornic de carti, asa cum si eu sperasem, va da dovada de maniere mai alese si de un spirit mai cizelat. Nu credeam ca se va imbulzi lumea si la carti, pentru ca persoanele pe care eu le cunosc ca iubitori de carti nu ar fi facut asta. Ba ar fi preferat sa cumpere carti de la standuri anume amenajate in vecinatatea covorului de carti, privind cu incantare peisajul inedit. Initiativa a fost una foarte frumoasa, mi-ar place ca ea sa se repete, dar in conditii de organizare mult mai bune si mai adecvate cetatenilor nostri.

Imagini si un articol relevant in acest sens privind impresiile de dupa eveniment, gasiti aici .

4 comentarii:

  1. Ha ! Ha ! Sa stii ca atunci cand am citit articolul tau anterior in care ziceai ca tu aveai impresia ca nu va fi un public asemanator celui care se inghesuie la tigai, (o imagine ff plastica si chiar originala, care asa ca imagine mi-a placut, plus nu cred ca o intalnisem pe undeva inainte, si chiar m-a inspirat oarecum sa devin oarecum ganditor-visator-reflexiv)...am avut asa o presimtire ca de fapt tocmai asa va fi, ca la tigai, dar culmea e ca m-am simtit vinovat de acea presimtire si nu am indraznit sa comentez nimica !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca n-a fost de vina presimtirea ta. Intr-un fel si eu incepusem sa ma gandesc la asta mai ales dupa ce am vazut la tv imagini dinainte de a se da liber la luat carti. Stiu ca a devenit un cliseu acest "asa-i romanul, numai la noi vezi asa ceva" dar se pare ca se aplica si in astfel de cazuri si habar n-am ce as putea face eu personal in schimbarea unor lucruri ce tin de mentalitate.

      Ștergere
  2. Eu nu m-as supara pentru atata lucru. E normal ca nu toata lumea sa fie la fel de iubitoare de carti. Eu as vedea partea buna, adica faptul ca au fost si oameni ca tine care apreciaza atat de mult cartile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In sens restrans, nu tin supararea. Sunt mai degraba uluita si poate indignata, dar asa e, e si o parte buna, ca peste tot de altfel, in orice lucru rau.

      Ștergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...