joi, 23 mai 2013

Vraiste in minte



Nu stiu de ce as avea nevoie pentru a functiona azi cum trebuie, dar mi-e clar ca nici ingredientele de rutina ale diminetilor mele nu sunt eficiente astazi. Cand te trezesti anapoda, mai trece un timp pana te repui in pozitia normala. E una din zilele alea in care nimic nu-mi convine, nimic nu mi-e pe plac, totul ma enerveaza, chiar si propria persoana. Asa ca hai sa incerc si cu scrisul, una din metodele eficiente de terapie pe care ti-o poti administra singur. Dar sunt sceptica azi in privinta sanselor de reusita.

Am constatat ca, totusi, desi credeam ca la mine cafeaua nu mai actioneaza nicicum, are efecte de a-mi da energie si a ma mentine fresh, treaza. Pentru a-mi da seama de asta,a trebuit sa existe o zi in care sa nu beau ratiile obisnuite si asa m-a luat iar somnul la amiaza, dar gandul la diferitele treburi ce nu puteau fi amanate, m-a impins sa ma ma ridic din pat imediat ce am vazut ca pic de somn, ca sa nu ma trezesc undeva spre intuneric. 


Ei, dupa ce mi-am facut plinul de cafea, la o ora nepotrivita pentru asta, cand mai degraba trebuia sa beau ceai, m-a prins iarasi ora 3 proaspata mai ceva ca dimineata si numai constiinta orei extrem de tarzii m-a facut sa cedez si sa ma abandonez unui documentar la tv pana aveam sa adorm. Si aproape adormisem, cand s-a trezit bebele urias. Ca sa-mi fac loc langa ea, a trebuit sa demolez casuta din jucarii de plus pe care si-o construise in jurul sau. Credeam ca e destul de adormita ca sa nu observe. De unde!, s-a pus pe urlat ca i-am stricat casa, de l-a trezit si pe tati, mie mi-a sarit somnul dulce pe care il apucasem cu cateva minutele inainte si mi-a luat ceva pana sa o potolesc si inca ceva sa ma linistesc si eu si sa adorm. Caci la un moment dat mi-am dat seama ca uitasem ceva in bucatarie nebagat la frigider si imi propusesem sa stau treaza indiferent de cum imi va fi, ca sa ma duc apoi sa bag la frigider. Dar curand, stiind ca e deja ora 4, mi-am zis ca si asa e frig in bucatarie gratie ploii de la miezul noptii si, in plus, pana dimineata nici nu mai e mult.

Nu stiu cat i-o fi luat lui tati sa adoarma la loc, dar presupun ca destul de mult, fiindca sunt sigura ca s-a trezit tarziu si a plecat in fuga- nu a avut timp sa faca obisnuita cafea. Dar mi-am propus sa trec din nou intensiv pe ceai, pentru ca prea mi-am bulversat programul cu cafelele tarzii din parc. Pentru a prinde liniste, in limita posibilitatilor, seara merg atunci cand cei mai multi pleaca acasa. Acompaniata de o cafea la pahar. Si uite asa mi-am decalat ora de nani pana spre dimineata.

Uite, ca tot scriind si gasind fara sa vreau ceva puncte de atractie in gandurile mele, parca s-a mai ameliorat nitel starea mea. Numai cu gandul la putina relaxare deplina, ce stiu ca va ramane in stadiul de gand, dar imi place sa ma amagesc singura. Simt o adiere placuta de afara, dar brusc imi dau seama ca n-am bagat rufe la spalat si ma voi chinui sa gasesc ceva de imbracat. Si asta pentru ca majoritatea hainelor mele potrivite acestei perioade sunt albe sau foarte deschise si a trebuit sa astept sa se adune de o masina. Le voi pune chiar acum la spalat, au tot timpul sa se spele pana revin din traditionala plimbare.

Un comentariu:

  1. Vedeti, scrisul ca terapie ... si generator de buna dispozitie!
    Spor la scris si in toate!

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...