miercuri, 5 octombrie 2011

Microbii, spalatul pe maini si spitalul


Nu sunt o habotnica intr-ale igienei, dar am totusi niste pretentii sau reguli in acest domeniu. Nu incerc sa-mi feresc copilul de toti microbii, dar sunt unii microbi cu care prefer sa nu-l pun in legatura. Un astfel de loc unde microbii sunt mai multi decat trebuie si mai neobisnuiti decat cei din locurile pe care le frecventam zilnic este spitalul. Am mers totusi de doua ori cu ea, ceea ce cred ca este de ajuns. Acum cu atat mai mult nu as duce-o, fiind putin racita si avand, deci, imunitatea scazuta. Sper sa nu se supere soacra-mea. Luni, cand a fost, batea ea apropo-ul delicat sa merg. Eu ii spuneam fetei „Mergem cu trenul?” (metroul, de fapt, dar ea ii spune tren), iar dupa cateva minute o intreba „Mergem la tataie?” M-am facut ca nu inteleg aluziile. Nu avem o relatie rea, nu ne certam, de aceea nu a indraznit sa imi spuna direct ca ar vrea sa mergem si noi.

Cum sa-i explic eu ca spitalul nu e un loc pentru copii mici?  A facut o remarca de genul asta si o asistenta cand am mai fost, dar se  pare ca nu i-a dat atentie. Si cum sa-i dea atentie cand ea nici nu considera ca la spital sunt microbi, altfel nu imi explic de ce nu a mers sa se spele pe maini cand s-a intors, chiar daca era doar in trecere. Stiu ca la tara nu se acorda mare importanta microbilor, dar macar cand vii dintr-un spital e necesar spalatul pe maini.  Zic si eu. Nu ma apuc sa-i fac lectii de igiena, ca are o varsta si dupa cum am spus, relatia dintre noi e una mai cordiala, plina de voie buna, dar nu suficient de apropiata. De aceea imi e rusine sa-i spun sa se spele pe maini cand vine de la spital. Sa vedem ce drum important am de facut acum, ce nu suporta amanare, astfel incat sa ma eschivez de a merge cu fata la spital.

4 comentarii:

  1. Pai spalatul pe maini e obligatoriu de oriunde vii (mai ales daca ai folosit transportul in comun) si la fel dupa ce faci pipi (pt baieti - majoritatea am observat ca sar acest pas in baile publice).

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai microbii nu se vad, deci poate ca nu exista! :)
    Este greu sa explici unui om ceva ce toata viata nu a observat. Insa poate ca niciodata nu este prea tarziu.
    Oricum, trebuie evitate orice fel de "plimbari" prin spitale, daca nu sunt musai necesare.

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Sevi: Normal ca e obligatoriu. Si cu atat mai mult si mai temeinic cand vii de la spital.

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Derscanu: Mda, parca ar fi ceva paranormal microbii astia. :)))

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...