luni, 10 octombrie 2011

O duminica naspa


N-am mai folosit de mult cuvantul. Dar se potriveste de minune, ca o manusa, duminicii ce tocmai se duse. Ploaie de dimineata, fara perspective de inseninare, frig cat cuprinde, o trecere brusca la temperaturi mult prea scazute fata de zilele anterioare ca sa nu ridice organismului semne de intrebare. Dar asta e la modul general. Nu sunt singura ce a avut parte de acest tratament termic datator de toane proaste, asa ca nu mai cant mult despre el, ca stiti despre ce vorbesc.

Dar unde puteam eu petrece in cel mai nasol mod o astfel de zi decat la tara, unde al meu sot, nu radeti va rog, avea de dat cu glet o bucata de perete si de jur-imprejurul unei ferestre. Superb, ce mai. Noroc ca n-a plouat chiar non-stop, dar frigul si umezeala cu greu le-am invins dupa ce a inceput soba sa dea caldura. Dar intr-o casa de tara, veche, tot frig e. Numai langa soba e bine. Televizor -nu in camera aia, ci in camera unde zidarea al meu, deci cadea varianta sa pot sta acolo sa omor timpul. Bebele nu voia in casa si trebuia sa o secondez pe afara, unde se putea murdari, uda etc. si haine de schimb nu luasem. Pana la urma am convins-o sa ramana in casa, unde m-am jucat pana i-a venit somnul. Si, dupa ce am citit vreo juma’ de ora, mi-am zis ca ar fi bine sa dorm, sa treaca timpul.

Si acum, privind pe geam la aceeasi atmosfera mohorata, simt tristetea plutind in aer, ma apuca un plictis de toate si simt ca va fi o zi ratata, daca nu fac ceva deosebit. Dar ce? Ce naiba sa faci pe o vreme ca asta? In casa deja s-a facut frig si mai ieri muream de cald. Cum s-a racit afara, s-a racit si in casa. Chiar ca n-am idee ce voi face azi, pe unde voi merge. Caci daca nu ploua, trebuie sa ies. Practic nu ma incanta nici sa ies, nici sa stau in casa. In clipa asta nu ma incanta nimic. Am o stare din aia proasta. Sper sa nu o tin asa pan’ la primavara.

10 comentarii:

  1. Cum, mai draga Andreiuta, sa nu pomenesti tu de Bacovia, concetateanul tau, in legatura cu atmosfera de afara?
    Bag sama ca nu-ti place frigul. Nici mie, dar imi place ploaia, mai putin noroiul, si ma acomodez.
    Dar ce timp mai bun pentru a-l petrece cu cartea in brate, daca nu asta de acuma? :)
    O saptamana frumoasa, colega!

    RăspundețiȘtergere
  2. In popor se spune ca in zilele mohorate sa faci amor sau sa-ti numeri banii! ... Intr-o zi ploioasa ca si asta poti citi o carte, poti privi un film care iti place ori poti vb pe mess cu prietenii. ... o ciocolata calda cu fetele intr-o cafenea ...O saptamana calda!!

    RăspundețiȘtergere
  3. vremea asta pe langa ca mi-a stricat toate planurile si ma tine in casa imi mai da si o stare de rahat.abia astept sa treaca toamna.

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Loopoo: Nu se potrivea poezia lui Bacovia cu neplacerea ce mi-o provoaca vremeea asta.
    Cert e ca nu am cum sa citesc mai mult ca altadata, ca fiica-mea nu ma lasa, trebuie sa ii tin companie si e mai agitata daca nu-i schimb decorul.

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Florentin: Bani n-am...amor... n-am acum cu cine...ciocolata, cafenea, fete...imposibil.... Sper sa fie calda saptamana. Mersi la fel!

    RăspundețiȘtergere
  6. @ eSorin: Iti impartasesc starea si dorinta. Din pacate, nu se rezolva decat asteptaaaaand. Saptamana faina sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  7. Se vede ca nu iti place vremea, ti-au inghetat pana si degetele si nu ai mai scris nimic!
    La treaba cu toata lumea! Ce atata vaicareala! Va plangeti de o ploicica si de o boare de vant :)))! Si la iarna ce mai faceti? Umblati cu plapuma pe voi!

    RăspundețiȘtergere
  8. Mie imi place vara, si ce frumos ar fi sa fie mereu vara!
    Insa vine iarna, of, of, of!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ei, pana se incalzeste casa, pana patrunde caldura in pereti... tot langa soba trebuie sa stai. Dar simti macar placerea de a te incalzi, de a pune mana pe ceva cald. Si sa te bucuri de caldura sobei, vazand pe geam ce urat e afara si prin contrast ce bine e in casa.

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...