miercuri, 19 octombrie 2011

Evidenta cartilor


Intr-o confesiune pe Serial Readers ziceam eu ca as vrea sa-mi fac o evidenta a cartilor, doar ca am ezitat pentru a nu-mi fura o anumita placere, despre care cititi mai mult acolo, ca sa nu ma repet. Ideea e ca pana la urma, am lasat deoparte acea placere, ca pot face alte clasificari, nu duc lipsa de criterii, si am luat frumos un caietel si un pix si am inecput sa scriu. Adica am facut un tabel fara linii ca n-am acum cu ce le trasa si pe alea, inecpand cu numarul de ordine (pai ce, se poate fara?) si terminand cu data la care am citit-o si mentiunea referitoare la recenzie, daca exista sau nu. Tabelul meu include,  pe langa titlu si autor, ca fara ele nu avea sens, pretul, locul si perioada achizitionarii, editura (asta daca o sa am chef sa ma uit la fiecare la un momentdat), dar si rubrica intitulata alte mentiuni, ca la unele mai trebuie scris si ceva in plus.

Si uite-asa s-a nascut caietul Evidenta carti achizitionate in 2011. Nu m-am intors prea mult in trecut, fiindca nu e prima oara cand ma cuprinde febra cartilor. Doar ca acum e mai intensa. De fapt, daca stau sa ma gandesc, pauza am facut doar vreo cateva luni, cam de cand a incetat sa mai apara colectia Literatura de la Cotidianul. Hai, poate nu doar cateva luni, ci mai mult de jumatate de an, dar asta si din cauza ca au fost perioade in care efectiv n-as fi avut timp de carti (renovarea, perioada de acomodare cu bebe etc.)

Era necesar un astfel de caiet, pentru ca asa pot vedea mai bine ce carti am, pe care le-am citit si pe care nu, fiind atat de multe, as uita cu siguranta detaliile legate de mare parte din ele. Asa ca acum, cat am memoria proaspata, voi trece la catastif tot. Caci cel putin de cand umblu prin anticariate, nu mai retin numele cartilor cumparate. La primele doua vizite stiam cate carti cumparasem si cat dadusem pe ele in total. Apoi am uitat. Ma voi ajuta si de articolele scrise pe blog, ca nu mai am atatea detalii in minte. Dar ce e scris, scris ramane si nu voi mai pierde sirul.

2 comentarii:

  1. Era frumos daca faceai un xls si ne recomandai si noua "listuta" ta! :D

    RăspundețiȘtergere
  2. @ Andres: As putea face si asta, dar nu le am eu cu xls-ul.:))) Hai ca poate fac si asta , daca exista curiosi.

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...