luni, 24 octombrie 2011

Si-am primit recensamantul


Gata, a trecut! Ca-l asteptasem mai ceva ca pe popa in Ajun de Craciun sau Boboteaza. Stiam cand fusese pe la scara A si asteptam sa ajunga si la noi, sa vad si eu ce si cum. De asemenea aveam si o descriere a tipului ce trebuia sa vina, asa ca nu m-am temut sa-l primesc in casa. De speriat s-o fi speriat el sigur de dezastrul gasit, dar lasa, ca trebuie sa se obisnuiasca. Daca are de mers si pe la casele de tigani din spate, trebuie sa fie pregatit psihic.

N-a durat mai mult de 20 de minute, poate chiar mai putin, dat fiind ca stiam cam ce ma intreaba si in unele cazuri nu apuca smi rosteasca intrebarile. Acum, nah, n-am intrat in discutii amanuntite si am raspuns ca la carte, ca o fata cuminte ce sunt. La faza cu capul gospodariei, nu stiu care ar fi trebuit sa fie considerentele, ca nu avea criterii bine determinate. L-am pus si eu pe sot, chiar daca nu era acasa, pentru ca aduce mai multi bani in casa si el e stalpul. Ca altfel, dupa timpul petrecut acasa, eu mi-s capul. Da’ eu n-am decat un cap si atunci, pare-se c-am ales corect pe el drept capul gospodariei.

Acum, cu gospodaria, e alta poveste, ca astia dau alta acceptiune termenului fata de ce stiam eu ca inseamna gospodarie, ceva aproape sinonim cu locuinta. Or la ei, gospodarie e mai mult sinonim cu familia. In fine… Ce mi se pare mie ciudat si nu le inteleg logica, sunt intrebarile destinate doar femeilor. Doar ele sunt intrebate de cand sunt casatorite sau de cand traiesc in uniune consensuala si cati copii vii au nascut. Asta nu-i discriminare? Bine, in cazul barbatilor, ar fi cam greu sa li se determine cu precizie cati copii li s-au nascut. Dar de ce nu-i intreaba si pe ei de cand sunt casatoriti sau in concubinaj, nu stiu. Ca as mai fi inteles in cazul casatoriei sa nu intrebe, ca nu—si schimba de regula numele, dar in cazul asta, ce logica ar mai fi avut intrebarea despre concubinaj de la femei. Mie nu mi-a fost pusa ca nu mai era cazul, dar stiu ca asa e prezenta in formular.
Acum imi dau seama ca pe mine nu m-a mai intrebat cand si de ce m-am stabilit in localitate, desi la sot imi pusese intrebarea despre motivul stabilirii, dar nici la el nu m-a intrebat data. Si eu citisem pe net in chestionare si intrebarile astea. Ma rog, el stie ce trebuia sau nu sa ma intrebe.

Si sa stiti ca totusi am dat si cnp-urile, ca pana la urma, cum zicea si Loopoo, si pe bonurile de masa trebuie sa scriu cnp-ul, daca e sa vorbim de folosire in scopuri ilicite. Am renuntat la paranoia si am dat datele necesare. Dar eu tot nu consider util acest recensamant acum, cand se puteau face altele cu banii astia. Ca oricum de politici de dezvoltare economica adecvate tot n-o sa avem parte.

2 comentarii:

  1. Si pe la mine a fost ,dar am uitat sa trec si motanul.O mare harababura ,dar cum spunea un amic :"sa manance si gura lor".Si nu putin ,vreo 50 mil.Euro,cam atat face recensamantul.

    RăspundețiȘtergere
  2. La mine nu au ajuns, oricum eu sunt mai mult oaspete pe acasa, deci....
    CNP-ul nu il dau, macar din principiu, si tot nu il dau. Oricum, daca vrea cineva sa afle CNP-ul cuiva o poate face si ziua si noaptea. :)

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...