joi, 1 septembrie 2011

Eu cea de ieri, eu cea de azi...


Eu cea de ieri, eu cea de azi- doua identitati distincte ale aceluiasi suflet. Doua chipuri diametral opuse intretaiate undeva pe axa timpului. Undeva, una a luat locul celeilalte...Eu cea de ieri priveste cu stupoare la viata acelei eu de azi. Si acel eu rebel scormoneste cu unghiile in invelisul monoton al acestui paienjenis de reguli  Refuza sa se supuna. Nu poate accepta ca atare detaliile ilare ale vietii de azi. Asista ca un spectator la o viata ce se deruleaza in fata sa fara sa-i apartina. Din cand in cand, pe cea de ieri o pufneste un ras amar- regulile cuminti, linistea searbada, toate o intarata si o amuza deopotriva. Viata de azi nu-i apartine si nu se integreaza in ea.
 Spiritul liber se vede incatusat intr-o existenta anosta. Ar vrea sa poata zburda ca odinioara, sa se razvrateasca fara pic de remuscare, sa colinde nestingherit printre bune si rele, prin furtuni de vise si realitati intepatoare, sa strige si sa-si raspunda singur, sa rada si sa planga, in ritmul muzicii sortii, uneori prietene, alteori ostile. Ar vrea sa schimbe libertatea in prizonierat pe prizonieratul in libertate...
Rade vazand cum cea de azi, cuminte, se supune tuturor convenientelor morale, respingand activitati ce ieri erau firesti, poarta haine penibile ieri si are cel putin 10-15 kilograme in plus. Cea de azi isi tine in mare parte a timpului parul strans...cea de ieri nu l-ar fi legat pentru nimic in lume, in ciuda reprosurilor...cea de ieri se vopsea de cateva ori pe an,era un cameleon in ceea ce priveste nuanta parului...cea de azi nu se vopseste pentru ca acest lucru dauneaza sanatatii parului...
Cea de ieri nu se recunoaste pe sine in cea de azi...privind din perspectiva celei de azi, asta e bine...privind din perspectiva celei de ieri, e trist...cat de repede piere vraja adolescentina...

2 comentarii:

  1. Ma inchin in fata mamei mele pentru ca si-a schimbat corpul cu o burta enorma, linia ochilor frumosi cu cearcanele, serile de distractie cu noptile de nesomn, geanta unei doamne cu o geanta plina de scutece. Ma inchin in fata acelor mame care nu dau importanta schimbarii majore din viata lor, ci se bucura de dragostea primita in schimb. Sa vedem cati copii mandrii de mamele lor o sa copieze acest mesaj. Eu am facut-o pentru ca o iubesc si o voi iubi mereu pe mama mea.
    BUCURA-TE de bucuria de a fi mamica!

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...