miercuri, 20 iulie 2011

Harbuzul nu mai e harbuz, e pepene


Nu prea am mai auzit atat de des cuvantul si am constatat ca nici eu nu il mai folosesc. Nici pe ai mei nu-i mai aud asa des ca inainte si asta nu de acum, de cativa ani...candva, cand se mai gasea in piete harbuzoaica, adica acel pepene lunguiet si mare, parca aveau alt gust si chiar si alt aspect al miezului...Probabil de cand pepenii romanesti nu au mai fost romanesti, chiar daca au fost cultivati la noi...Harbuji erau aia de atunci...astia de acum sunt doar pepeni si nu se compara cu cei de altadata...Mancam pana plesneam si acum, 3-4 felii, intotdeauna pe cele mai mari si acum dupa doar o felie ma simt umflata...ei, oi fi imbatranit eu intre timp, dar nici harbuzul nu mai e harbuz.

4 comentarii:

  1. Pai chiar stateam si ma gandeam, soiurile noastre romanesti, de rosii, ardei, castraveti cartofi vor disparea pana la urma. De ce? Pentru ca taranul nu mai culege smanta de la soiurile autohtie, cea care mergea inmultita de la an la an. Cea cumparata, care e olandeza nu mai merge cultivata deecat cel mult inca un an, dupa care trebuie sa cumperi alta. Minunile geneticii :D Probabil nici pepenoaicele de care zici tu nu mai sunt tot cam din aceleasi motive.

    RăspundețiȘtergere
  2. @ Mircea Vladut: Normal ca am auzit. :)

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...