sâmbătă, 30 iulie 2011

Salata mea de vinete


Ieri va ziceam ca mi-e pofta de dulceata de cirese amare…dar imi mai era pofta si de altceva…de salata de vinete…m-a starnit mirosul de vinete coapte pe care l-am simtit venind dintr-un apartament, in drumul dintre parc si casa…asa ca, ce mi-am zis?...uite acus trece sezonul, iar sar preturile sau trebuie sa ma amagesc cu o cantitate infima din pungile congelate, asa ca da-o-ncolo de saracie…mi-am luat…vreo 3 kile, sa-mi ajunga…de fapt, sunt doua vinatoaice imense, de peste 1 kg si alte doua mai sfrijite, ca tot nu-mi iesea suma rotunda. Asa ca, acum am onoarea sa eliberez si eu pe fereastra (nu pe usa de la intrare) parfum de vinete coapte. Daca stau sa ma gandesc, asta e unul din putinele mirosuri pe care as usporta ca vecinii sa le elibereze pe usa de la intrare…asta si ala de cozonac.
Pana nu de mult, faceam salata de vinete cu ou crud…cu galbenus adica, desi in tineretile mele am pus albusul, ca nu mai tineam minte care din ele si nici nu aveam mobil sa intreb pe mama, tata etc. Pe urma, am invatat ca se face cu galbenus. Si iesea super…acum insa, m-am adaptat sotului, care nu bate vinetele cu ceva de lemn pe fund de lemn, ci le face la mixer…si ies albe, de nu le mai trebuie ou. Bine, pentru asta bag cam mult ulei…dar…merita…abia astept sa ajung in faza de a ma aseza pe pat, cu castronul intre picioare, manacand mai mult salata cu paine decat paine cu salata…ca eu cand pun, apai pun stratul mult mai gros decat felia de paine…sa simt gustul, frate.
Asta e mancarea mea preferata si doar in timpul sarcinilor am fost ceva mai precauta, in rest am mancat cat am putut…pentru mine intotdeauna era insuficienta. Acum e mai usor, sunt doar eu cu sotul la intreg castronul. Desi acum cred ca n-o sa-mi incapa intr-unul singur. Ia sa vad, de data asta, care pofteste la salata mea?

Un comentariu:

  1. Si eu pun, frate, multa cantitate de vinete pe paine. Pai ce facem, mancam paine goala? :)))

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...