joi, 25 august 2011

Cand chemi salvarea?


Nu stiu care e tendinta generala pe aici, dar inclin sa cred ca aceasta, dat fiind frecventa ambulantelor in misiune. Sotul meu, imediat ce se simte copilul rau, hop sa chemam salvarea. Daca pe vremea cand nu aveam masina mai intelegeam sa chemi salvarea pentru o febra sau pentru ca plange bebele in continuu, cum de altfel am si facut, dar acum, cand avem posibilitatea de a ajunge la spital mai usor, nu mi se pare justificat sa chem salvarea numai pentru asta. Nu stiu, pe la noi, daca era sa cheme cineva salvarea o facea pentru ceva grav, astfel incat trecerea unei ambulante pe strada era un fel de eveniment, semn ca s-a intamplat ceva rau, ori un accident, ori cineva se simte foarte rau etc. La inceput, eram frapata de cat de multe ambulante puteau trece pe aici,  in special noaptea, mai ales ca la vremea respectiva locuiam in apropiere de Polizu. Cu timpul, m-am obisnuit si nu le mai iau in seama decat daca ma deranjeaza sonor. Dar insistentele sotului meu de a chema salvarea ori de cate ori face febra mai mare copilul mi se par cam exagerate.

2 comentarii:

  1. Cand ma plang ca mi-e rau, sotul meu ma intreaba: "Vrei sa chem salvarea?". Asta e felul lui de a spune: "Sigur ti-e rau?" :))
    Acum pe bune, de multe ori masina proprie te poate ajuta mai mult si mai repede. Daca "pacientul" e transportabil e bine sa nu mai stai pe ganduri, sa-l bagi in masina si sa-l duci la spital. De multe ori ambulantele intarzie foarte mult.

    RăspundețiȘtergere
  2. Intarzie sau nu vin... Ca sa vina trebuie sa le spui ca ai febra peste 40 altfel iti inchid telefonul in nas... De cele mai multe ori am preferat sa iau masina si sa ma duc direct la spital decat sa stau dupa salvare.

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...