miercuri, 3 august 2011

La voi mai ticaie?


Iar am dormit mult…si de data asta nici sotul nu s-a trezit la timp. Cu atat mai rau, cu cat el trebuia sa fie plecat deja de ceva timp…daca la noi u functioneaza alarmele pe telefon…ca de ceas desteptator…n-am mai auzit de ceva vreme. Pana si ai mei, in ultimul timp cand locuiam la ei, inlocuisera ceasul desteptator cu alarma telefonului mobil. Chiar…noi in casa nu avem niciun ceas din ala care ticaie. Acum imi dau seama ca imi lipseste…si nici macar n-as putea spune de ce nu avem…nu neaparat pentru ca n-ar mai fi la moda…chiar…s-a demodat intre timp? Nu cred…insa cred ca a fost inlocuit tot mai mult de cele cu afisaj digital, fiindca suntem in era tehnologiei. De fapt, cred ca nici nu mi-as dori un ceas care ticaie pe baza de baterii…n-ar mai avea niciun farmec daca n-ar trebui sa-l intorc la cateva zile. Mi-amintesc de doua ceasuri faine, identice, aduse de bunici din Rusia cand eram eu mica…unul il aveau ei, iar celalalt il daruisera parintilor mei. Nu erau foarte mari, aveau carcase de lemn cafeniu, iar cifrele si limbile erau aurii…amintiri din copilarie…dar ceasurile au tinut ani buni, doar de cativa ani au fost scoase din uz…si nu pentru ca n-ar fi putut fi reparate, ci pentru ca era mai simplu sa ai un ceas caruia ii schimbi bateriile o data la cateva luni. Hmmm…cred ca modernismul asta inseamna de fapt mai multa comoditate din partea noastra…ne transforma in niste oameni mai lenesi…daca sunt atatea chestii care fac aproape tot in locul nostru…

4 comentarii:

  1. Si noi am scris ceva despre telefonul mobil care nu mai e doar mobil, unul dintre multe alte atribute fiind acela de ceas desteptator... Eu am inca un ceas care ticaie, pe hol, dar nu e desteptator. Tot de la "rusi" e si ticaitorul meu de care nu m-am putut despartii pentru ca e frumi, si se potriveste la culoare cu restul holului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dar ce ziceti de aia care au pendula in casa, care la fiecare ora face nu stiu cate batai? Cum o fi noaptea de exemplu? Desi cred ca te obisnuiesti...

    RăspundețiȘtergere
  3. @ loopoo,
    Am crescut cu un asemenea ceas ,este functional si astazi ,bate la ora fixa si la juma ,da is obisnuit...

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie mi se pare mai eficient un telefon pe post de desteptator.

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...