sâmbătă, 6 august 2011

Insomniaca va saluta


In prima parte a noptii am avut o insomnie…c-o fi fost de la cafea, c-o fi fost fiindca m-am tinut tare cand ma lua somnul mai devreme, nu stiu. Dar era aproape 3 si eu  nu dormeam, ma zvarcoleam…dormea copilul si eu, pace. Si in timpul asta imi veneau tot felul de lucruri in minte, imi aminteam cate si cate si le povesteam unui public imaginar din capul meu. Ce m-as mai fi ridicat sa scriu atunci, caci curgeau frazele garla. Dar mi-era ca o sa zica al meu ca-s putin nebuna, cu laptopul in brate la ora aia.
Dupa 3, pare-se ca venea si la mine somnul, dar a inceput cea mica sa se foiasca, sa se maraie…atipeam amandoua 15-20 de minute, apoi o luam de la capat…tot asa pana pe la 5 jumate, cand s-a trezit si a inceput sa verse. Si-apoi, gata cu somnul…spala copilul, schimba asternutul, schimba copilul, alinta copilul, adoarme copilul…un fel de cosmar…pe la 6 am reusit sa adormim amandoua, dar nu fara intreruperi. Asa ca la 9, cand m-a trezit sotul, nu reuseam sa tin ochii deschisi. Copilul era fresh, el trebuia sa plece…in consecinta, a trebuit sa las somnul pe altadata…lasa ca oi dormi eu cand ies la pensie.
Asa ca acum savurez o cafea…dar a mea nu produce insomnii. Cred ca de una ca aia de-am baut-o aseara ar fi buna acum sa ma trezesc. Poate ati vazut si voi ca a aparut o cafea la pahar cu capac, din cele la automat. Si uneori, mai iau si eu, ca e buna. Eu si cu muncitorii care reabiliteaza blocurile de pe Banu Manta ce bem din aia.
Am reusit sa notez pe scurt la ce ma tot gandeam asta-noapte si azi voi scrie articolele pana nu-mi uit ideile. Hai ca totusi ziua de azi arata bine in ceea ce priveste starea vremii, chiar daca vanticelul are ceva forta la ora asta. Suficient sa ma incarc cu putin optimism. Astazi e si sarbatoare, Schimbarea la Fata…nu cunosc obiceiuri legate de ea, daca or fi, dar macar sa tin minte sa nu cos, sa nu spal, etc.
Hai ca incerc sa-mi revin…din moment ce reusesc sa scriu fara sa fac prea multe greseli, e semn bun. Sa ne citim cu bine!

4 comentarii:

  1. Pentru a evita "Insomnica "incearca sa nu mai consumi cafea dupa orele 16.oo,poate merge!

    RăspundețiȘtergere
  2. @ Florentin: Stiu, e vina mea, am baut-o pe seara, nu stiu ce m-a apucat...pofta a fost mare. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar si in momentele de singuratate nu suntem singuri, asa cum ai descris foarte bine. Cred ca daca am reusi sa eliminam sau sa renuntam la publicul imaginar am putea avea adevarate revelatii si realizari spirituale, caci nu ne-am mai inchipui in societate (care are efect asupra noastra, caci ne privim ca pe niste imagini, cu ochii publicului imaginar) si am putea afla cine si ce suntem cu adevarat.

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Mircea Vladut: Sa stii ca asa e. Intr-un fel ne inhibam chiar si atunci cand suntem singuri.:)

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...