vineri, 5 august 2011

De ce nu-mi place la piata…


Preturile mari ar fi unul din motive, dar nu cel mai important…prea multi tigani, prea multa mizerie, mirosuri suspecte…nu prea iti vine sa cumperi mancare…si-apoi, macar de le-as face vanzare taranilor ce au muncit pentru acele produse…dar asa, cand ii vad pe coloratii aia de habar n-au cum arata o sapa sau ce se face cu ea, mi se face sila. E valabil si pentru cei ce vand legume, fructe la tarabe improvizate prin diverse locuri. Inca un motiv e ca te fura la cantar sau la pret cand aduna,daca ai mai multe de cumparat, nu le ajunge cat castiga fara sa  miste un deget, marind cu mult pretul fata de cel pe care il platesc ei cand cumpara cu toptanul. Practic te fura de doua ori. Si uite de-aia prefer sa cumpar vinete din Italia, rosii din Grecia si castraveti din Spania, toate din hypermarket sau supermarket, unde mi le aleg si cantaresc de regula singura, unde nu miroase a canal sau a tigani imputiti. Si uite asa, agricultura noastra se duce de rapa, caci presupun ca nu sunt singura care detesta pietarii si speculantii de la colt de strada. Daca am ocazia, cumpar de la tara, unde stau oamenii cu masuta la poarta incarcata cu legume si fructe…chiar de sunt mai scumpe, sunt din gradina sau din sera omului si macar am satisfactia ca profitul intra in mana celui ce a muncit pamantul pentru aceste roade.
Incepusem sa scriu articolul dimineata si intre timp mi-am facut motiv sa-l continui, cumparand de la colt de strada niste vinete si niste ardei capia, ca ii promisesem sotului pentru diseara. Bineinteles ca mi-a luat cel putin un leu in plus, caci le-am cantarit acasa, dar cantarul meu nu e cu zecimale, e din ala mecanic. Sa zicem ca am platit pentru efortul de care m-am lipsit neabatandu-ma din drum pana intr-un supermarket. Dar altadata nu mai repet figura. Am in zona si un aprozar din ala clasic, dar n-avea ce voiam eu si de regula, acolo sunt mai scumpe si decat in piata.
Voi de unde va aprovizionati cu legume si fructe?

4 comentarii:

  1. Eu sincera sa fiu prefer sa ma duc la piata, alea din supermarketuri mi se par prea artificiale. Pentru ca sunt aproape de Big, trec aproape zilnic si sunt foarte multi tarani cu legume si fructe direct din gradina. Si in plus acum, preturile au scazut considerabil. Pacat ca este departe de tine!

    RăspundețiȘtergere
  2. La noi, in Roman nu e chiar asa. De cele mai multe ori taranii pun cu putin peste cantitatea exacta, ca de, ce mai conteaza o rosie sau un ardei??
    S-au montat cantare electronice in mai multe locuri din piata si de atunci oricine poate cantari ce a cumparat.
    Eu nu cumpar de la supermarchee pentru ca nu am incredere in calitatea produselor de import. Ma refer la gust, nu la aspect.
    In piata nu ma tocmesc, insa daca nu iau din prima, taranul de multe ori negociaza, adica ofera ceva reduceri, garantii ale calitatii, ma imbie sa gust...
    In afara de asta deja mi-am facut cateva surse de aprovizionare de la oameni pe care-i cunosc: cartofii de la unul, oua ieftine de la altul, branza de la altcineva si cam atat. Toate cele pe care le cumpar de la cunoscuti le cumpar pentru ca le stiu calitatea, gustul deosebit si chiar corectitudinea si cinstea oamenilor, care prefera sa lase de la ei decat sa cred cumva ca ma inseala.
    Astia-s romanii. Bineinteles ca exista si uscaturi, dar eu incerc sa le ocolesc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt de acord cu tine ...Eu mai merg si prin piata ,pentru ca mai gasesti si tarani,e adevarat nu multi,dar mai sunt.

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...