marți, 24 mai 2011

Andreea in bucatarie...


Azi mi-a venit pofta de ceva dulce...de fapt mi-era mie de mai de mult, dar azi, satula sa tot trec pe langa cofetarii cu limba scoasa, mintindu-ma fie ca sunt nesanatoase, fie ca sunt prea scumpe...stiti chestia cu strugurii aia acri?...(de fapt, asta nu cred ca se potriveste aici, ci la ciresele de le-am vazut in piata dar erau 35 de lei kilogramul) mi-am alungat lehamitea din fata curatarii ulterioare a bucatariei si-am trecut la dulcegarii...Si am facut ceva simplu, dar foarte dulce si buuuun...e desertul care ne placea cel mai mult cand eram mici, dar nu ne facea prea des, caci era costisitor...acum nu mi se pare asa, ba chiar zic ca e destul de ieftin, in orice caz nu il mai consider un desert de lux, ca in copilarie. Ouale nu-mi lipsesc, ba chiar as putea sa mai si vand, acum ca au inceput gainile sa-si faca treaba mai bine. Un litru de lapte, vreo jumatate de kilogram de zahar, ceva esente si gata. Nu le am eu cu masuratul cantitatilor, le pun din ochi. Am amestecat vreo 12 oua (stiu ca se pun dor 10, dar am zis sa pun mai mult, ca am de unde) cu un litru de lapte, arome si o parte din zahar...restul, l-am caramelizat intr-o oala mai mare...mmm....stiti ce frumos miroase?...si are o consistenta delicioasa...ce desene frumoase am zugravit apoi pe peretii oalei cu acel zahar caramelizat....Si am turnat in oala compozitia apoi, la cuptor cu ea...abia astept sa fie gata...nu-mi cereti poze, ca nu va pot oferi...dat aveti destula imaginatie sa va inchiputi cum arata crema mea de zahar ars.

4 comentarii:

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...