miercuri, 11 mai 2011

Fara importanta


Am vazut ieri o reclama care a readus in atentia mea o chestie pe care o mai intalnisem, dar uitasem sa scriu despre ea. O reclama la iaurt in care apar reprezentante ale regiunilor din tara noastra, printre care si cea de unde vin eu. Bineinteles, pentru individualizare, se foloseste accentul specific. Cum la celelalte nu sunt vorbitoare nativa, cea care folosea accentul moldovenesc mi-a zgariat urechile. Incercarea de imitare mi s-a parut dezastruoasa, altfel suna cuvintele moldovenesti rostite natural, de unul de acolo. Ma gandesc ca pentru o reclama buna, puteau si ei sa puna pe una care vorbea de la mama ei moldoveneste...asa, se simtea falsitatea cuvintelor, si chiar accentuarea exagerata a pronuntiei, iar rezultatul era un disconfort pentru urechile mele...si am mai intalnit situatii de genul asta pe la tv, bine, unele erau pentru a face misto, dar asta e alta poveste.

4 comentarii:

  1. Cine stie, poate noi, moldovenii, vom cumpara iaurt prezentat de ardeleni sau olteni si invers. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. E inca o vrajeala prezentata drept "traditionala", ca asa suntem noi romanii prostiti de obicei.

    RăspundețiȘtergere
  3. Stiu reclama, este imbecila! Vb ta puteau sa angajeze femei autentice nu falsitati!

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca ma puneau pe mine, iesea mult mai bine. :)))

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...