luni, 23 mai 2011

Canicula, frate!


...sau aproape. Oricum termometrul pe langa care am trecut arata la ora 12.30 32 de grade. M-am topit, m-am dezhidratat serios, dar nu m-am plans...mi-am amintit ce mult mi-am dorit sa vina caldura si m-am hotarat sa o suport cu stoicism, ba chiar sa gasesc placere in a ma plimba cat pot, pe unde vreau. N-am cerut ploaie nici in gand, dar din cate se pare, este posibil ca ea sa apara cat de curand...brusc, s-a domolit soarele
si s-au ivit cativa norisori, deocamdata palizi. Sambata dupa-amiaza m-au trezit tunetele...poate vom avea parte de ele si astazi. Oricum eu prefer canicula...decat sa-mi fie frig, mai bine sa mor de cald...e asa dulce racoarea ce o gasesti la umbra copacilor...merita sa faci putina sauna pana ajungi intr-un parc si te asezi pe o banca intr-o zona umbroasa, simtind pe piele adierea usoara a vantului ce pare sa te dezmierde. Mi s-a facut pofta de mers la padure...nu neaparat la gratar, ca nu ma dau in vant dupa. Doar sa stai acolo, pe o patura, daca e posibil pe iarba, bucurandu-te de aerul curat, de racoare si mai ales de liniste...acolo parca iti auzi gandurile. Si e atat de placut...prefer zonele mai virgine, unde nu sunt si alti turisti de week-end...macar in mijlocul naturii sa am putina intimitate...Pana una-alta, bucurati-va de vremea calduroasa, atat de mult asteptata!...mi-e pofta de cirese...

6 comentarii:

  1. Prin iunie 1986, cand eram in armata si aveam tinuta de iarna, pe niste canicule ce ne bateau in cap 15 km de mers pe jos cu echipamentul pe noi, am ajuns la concluzia ca nu poate fi placere mai mare in viata asta decat sa stai la umbra unui copac, cand te bate soarele in cap si sa bei o cana cu apa rece, atunci cand ti-e cu adevarat sete. Ce placere imi face sa vad ca si altii inteleg ce este cu adevarat placut in viata! Ce-ti mai trebuie din cele pe care ni le dorim noi atat de mult, cand poti avea placeri atat de mair si... gratis!

    Si eu prefer canicula in loc de frig. Traiasca Vara!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am uitat sa mentionez senzatia de sete care chiar poate fi placuta...aia e sete adevarata si nimic nu se compara cu momentul cand resuesti sa ti-o potolesti. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Prefer canicula in locul gerului :))
    Sfaturi:
    Bea multa apa. Renunta la cafea si bauturi alcoolice (inclusiv berea) pe perioada caniculei.
    Mananca putin si des, in special fructe si legume proaspete.
    Poarta haine usoare, lejere si in culori deschise.
    Programeaza-ti activitatile in partea cea mai racoroasa a zilei, adica dimineata. Spre pranz evita efortul fizic, care incalzeste si mai mult corpul, si incetineste ritmul de munca.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Florin: de-ar judeca si ar face toti ca tine, ce bine ar fi...

    RăspundețiȘtergere
  5. @Andreea: te vaiti acuma? Mai vorbim noi peste vro luna:)

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Florentin: Multumesc pentru sfaturi!

    @ Loopoo: Stiu ca abia de-acum incolo urmeaza canicula adevarata...peste o luna...poate voi fi putin bronzata. :)))

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...