luni, 16 mai 2011

Fapte bune


Cum trecuse ceva timp de cand n-am mai fost lepsuita, Ioana s-a gandit sa-mi arunce ea una. De data aceasta, o leapsa despre fapte bune, mai precis vreo 10 ar trebui sa insirui...pe care le-am facut sau le-as face (eu sau altii) fara a obtine vreun profit, ci doar satisfactie sufleteasca sau pe care cei din jur le-ar merita.  Acum stau si eu si ma gandesc...am facut eu oare fapte bune? Cam greu sa-mi amintesc, dar voi face un efort...poate-poate s-or gasi cateva. Nu e un clasament, le trec si eu pe masura ce mi le amintesc...deci ignorati semnificatia numerotarii, pentru ca nu are vreuna.
1.      Candva, am ingrijit o persoana bolnava, si pe parcursul spitalizarii si dupa...trist e ca satisfactia a fost doar de moment...eforturile mele nu au fost de-ajuns pentru ca ea sa se vindece...dar la momentul respectiv, am avut satisfactia ca se pusese pe picioare si cu ajutorul meu.
2.     Tot demult, obisnuiam sa ajut o cersetoare care avea bebe mic...nu atat cu bani cat cu hainute sau pampers, cat puteam si eu. Dupa un timp, dadea copilul la stat sau i se lua, din cauza conditiilor improprii si ea mai facea unul...nu mai stiu cati are...primul pe care il stiu era cu cateva luni mai mic decat fetita mea cea mare...ultima oara cand am vazut-o (nu stiu cum, dar peste ea dadeam oriunde in Bacau) avea un bebe de-o seama cu cea mica a mea. Deci nu se lasase de sportul asta...mi-era mila de copil, dar am constientizat ca ajutand-o o incurajez sa tot faca pe banda rulanta copii...pentru ea, ei erau un mijloc de a castiga bani.
3.     I-am dat diferenta de bani unei vanzatoare care ma taxase mai putin decat trebuia.
PARANTEZA Ioana, vrei 10? De unde sa scot eu 10?
4.     In timpul scolii ii ajutam pe unii colegi cu temele (le dadeam sa copie- nu stiu daca e chiar o fapta buna, dar pe moment ajutorul era binevenit) sau la lucrari.
5.     In timpul facultatii le imprumutam cursurile colegilor care lipsisera (si erau unii care lipseau cam des, dar...se bazau pe mine).
6.     Poate nu e chiar o fapta buna, dar cu siguranta e un gest frumos sa-i prepar sotului mancarea preferata atunci cand sunt rupta de oboseala si n-am niciun chef...fac un efort din dragoste.
7.     Sa imparti zambete poate fi cel mai bun lucru pe care l-ai putea face pe strada, in colectivitate...zambetul tau poate aduce altuia un zambet de care poate are nevoie.
8.     Cei din jur merita un sincer multumesc atunci cand iti fac un serviciu cat de marunt, printr-un gest, printr-o fapta...acum vreo doua saptamani, sotul meu a ridicat de pe jos portofelul unei fete si i l-a inapoiat...respectiva l-a luat si si-a intors imediat capul, fara sa multumeasca macar cu privirea.
9.     La bloc am cateva batranele ce sunt singure si isi petrec mult timp afara, pe banci...imi place sa stau pret de cateva minute sa schimb cateva vorbe cu ele, sa le inveselesc ziua alungandu-le un pic singuratatea cu mutrita zambareata a printesei.
10.  In orice clipa, ar trebui sa fim gata sa intindem o mana de ajutor, dupa puterile noastre, celui care ne-o cere
Si acum, cica ar trebui sa o arunc si eu mai departe...cui? Sa vedem...o parte din voi au primit nominalizari in alte parti...greu de aruncat...Loopoo, Florentin , Mircea Vladut (daca doreste sa faca o  mica abatere de la stilul propriu, caci nu prea mi-l imaginez eu onorand lepse) si oricine are chef sa o preia

8 comentarii:

  1. Se spune ca facem fapte bune tot din egoism. Ca sa ne simtim noi bine in primul rand, apoi ne gandim la persoana care se bucura de serviciul nostru...adevarul e la mijloc. Dar in alta ordine de idei, felicitari pentru frumoasele-ti gesturi

    RăspundețiȘtergere
  2. @ Florentin: Si eu qam zis ca daca nu-mi ies 10 scriu si eu cate pot...deci, valabil si pentru tine...:)

    RăspundețiȘtergere
  3. e grea leapsa asta :); am raspuns si eu mai demult

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Iris: M-ai facut sa reflectez intr-un nou articol. :)

    @ Sophie: A fost cam grea, mi-a luat vreo cateva zile sa o termin. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. :)) Ma bucur ca ai terminat-o! Ai vazut ca pana la urma nu a fost asa de grea?

    RăspundețiȘtergere
  6. @ Ioana: Ba a fost grea! Nu vezi ce mult mi-a luat sa o termin? :)

    RăspundețiȘtergere
  7. ma sa stii ca io incerc, chestia e ca nu prea imi place sa ma laud. Oi vedea, poate maine.

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...