luni, 2 mai 2011

O scurta comparatie


Zilele astea, prietenul meu Loopoosor de blogosfera ne sonda opinia cu privire la monarhie vs. republica. Acesta a fost un punct de plecare pentru ce urma sa scriu. Apoi, subiectul nuntii regale, ce a acaparat atentia intregului mapamond. Si ma gandeam la cultul pe care englezii il au pentru familia regala, pentru monarhie. As putea spune ca ii iubesc, au fata de ei un respect si o loialitate pe care noi, ca romani, e mai greu sa o intelegem. Atatia oameni adunati acolo pentru a-i vedea pe miri pret de cateva secunde, bucurosi sa primeasca semnele facute cu mana de acestia...un gest care pentru ei reprezinta apropierea dintre membrii casei regale fata de popor. O legatura care e pe mine m-a impresionat. Nu stiu ce putere are monarhia britanica in cadrul organizarii statale, insa cu siguranta simbolizeaza conducatorii fideli poporului, iar oamenii ii raspund pe masura. Fast, eleganta, insa intr-o mainera simpla, lipsita de stridenta, respectul impunandu-se de la sine. Ma intreb daca noi am fi in stare sa ne comportam asemenea britanicilor, sa avem aceeasi atitudine in fata unor conducatori care sa merite acest lucru. Am avut si noi odata monarhie in fruntea tarii, insa acum cu siguranta n-am putea sa ne adapam la o astfel de forma...noi ne-am obisnuit cu lingaii nostri care nu stiu ce sa mai inventeze sa mai pape niste bani si ne place asa. Pe astia n-ai avea cum sa-i respecti, ci doar sa-i injuri...si cum ne place atat de mult sa injuram...

4 comentarii:

  1. Subiect actual.
    Dar mai ales de viitor ...

    RăspundețiȘtergere
  2. As aminti de primirea facuta de romani Regelui Mihai cand a reusit, dupa multe incercari esuate (datorate autoritatilor romane) de a intra in tara... Imi amintesc de euforia care ne-a cuprins pe toti, indiferent de culoarea politica.

    Parerea mea este ca, data fiind situatia actuala din tara, o institutie care sa se situeze deasupra intereselor de grup si de partid ar putea recapata increderea populatiei si ar contribui foarte mult la asanarea morala a politicii romanesti. Acelasi lucru s-a intamplat in Spania, unde regele Spaniei a fost acel care a restaurat democratia, dupa lunga dictatura a lui Franco.

    RăspundețiȘtergere
  3. Istoric, România a cunoscut mai mulţi ani de monarhie decât de republică: 66 pentru prima formă de guvernământ (1881-1947) şi 62 pentru cea de-a doua (1947-2009). Perioada monarhică i-a adus statului succese precum obţinerea independenţei, unificarea teritoriilor locuite de români sau consolidarea instituţională, însă şi derapaje precum dictatura regală a lui Carol al II-lea.
    Trebuie sa recunosc as vota cu ambele maini reinstalarea Casei Regale !

    RăspundețiȘtergere
  4. Vesnica intrebare pe care mi-o pun e daca mai suntem pregatiti cu o forma mult mai civilizata de conducere? Noi ne-am cam obisnuit sa ne huiduim conducatorii, cine stie daca ne-am adapta, sau daca familia regala va fi atat de diplomata si inteleapta incat sa ne faca sa-i adpotam civilizat.

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...