vineri, 27 mai 2011

Pana de curent


Nu stiu cum faceau oamenii fata pe vremea impuscatului la obisnuitele intreruperi ale curentului electric...eu una, insa, greu rezist...la ora 11 noaptea, nu ai ce face...sa dorm nu pot, caci e cam devreme si in plus, am nevoie ori de televizor, ori de o carte...si nu le pot avea pe niciuna....incerc sa butonez la laptop, caci ala are bateria incarcata, dar e cam obositor sa nimeresc tastele pe intuneric...si cand nu pare sa revina prea curand, devine apasator...sa nu pot eu citi, sa nu pot vedea ceva la tv inainte de culcare...greu de imaginat...asa s-a intamplat si aseara. Am ajuns acasa destul de tarziu si nu era lumina,deci nu stiu de cand dura situatia, insa am stat vreo ora si ceva in intuneric, de fapt la lumina lanternei. Intr-un tarziu, m-am apucat sa-i incalzesc sotului ciorba pe aragaz, dupa nu stiu cat timp de cand nu am mai facut-o, caci ne resemnasem ca nu vom avea parte de curent electric in acea seara si trebuia sa manance, nu? Numai bine ce am pus eu frumos intr-o oala mai mica, a venit si curentul... n-am mai mutat-o la microunde, am lasat-o asa si am fost uimita sa constat ca in doua minute, s-a facut mult mai fierbinte decat la microunde si, mai ales, s-a incalzit uniform. Am devenit atat de dependenti de tot ce inseamna electricitate si obiecte alimentate astfel, incat nu ne putem imagina viata fara ele, nu ne putem umple timpul altfel. Cand ii dai cuiva ceva si apoi i-l iei, este mai rau decat daca nu l-ar fi avut niciodata.

5 comentarii:

  1. Asta a fost metoda lui Mefisto: a oferit ca apoi sa-i ia!
    Despre dependenta - daca stai o luna la cort si mananci ce pescuiesti - nici nu mai stii ca exista curent electric! Se obisnuieste omul cu orice. Si noua ne-a fost la inceput greu, pana ne-am obisnuit cu intreruperile. Nu erau placute, insa devenisera ceva normal.

    RăspundețiȘtergere
  2. Pe timpul lui nea' Nicu ce mai stateam cu lumanarea seara, cand se lua lumina! Dar daca m-ai zgandarit cu subiectul asta, o sa scriu si io ceva frumos, scurt si la obiect despre curent :P

    RăspundețiȘtergere
  3. O baterie si bec, si ai lumina fara sa ai nevoie de electricitate. Sunt destule chestii care sa te ajute sa inlocuiesti electricitatea in mod confortabil si nu cu lumanre sau lampa de gaz.Asa obisnuiam sa invat cand eram in scoala generala...si fara apa calda in fiecare minut, doar o data pe sapt cate 2h si multe altele, ne adaptam. Avem aceasta putere de adaptare.

    RăspundețiȘtergere
  4. fara curent adio apa calda, internet, televizor, parca nimic nu functioneaza:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Câteodată mai fac experimente, mai ales în weekend, când nu sunt ai mei acasă. Sting tot și las doar o lampă aprinsă. Și e super tare, că mă impulsionează către citit!

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...