vineri, 20 mai 2011

Dilemele de zi cu zi


Unul din cele mai dificile lucruri pentru mine este sa fac alegeri...mai importante sau dimpotriva, mai insignifiante, nu conteaza, sa aleg un singur lucru dintre mai multe, a insemnat intotdeauna o grea dilema pentru mine...sunt o nehotarata, ma tem sa fac o alegere...chiar si in cele mai banale chestiuni, cantaresc si iar cantaresc, si tot nu ajung la o convingere de care sa fiu sigura. Chiar si la cumparaturi, ma hotarasc foarte greu intre doua sortimente ale aceluiasi produs, intre doua articole de imbracaminte sau intre doua carti...asta cand optiunile sunt doar doua...de multe ori, sfarsesc prin a le cumpara pe ambele...
dar, nu intotdeauna avem posibilitatea de a alege ambele sau toate variantele posibile. Sunt momente in care a alege devine o chestiune obligatorie, alteori nu ti se acorda prea mult timp de gandire...de fapt, cred ca mi-e mai usor sa iau o decizie presata de timp, decat atunci cand am posibilitatea de a cantari mai mult lucrurile...nu inseamna ca asa iau cele mai bune hotarari, insa procedeul prin care ajung la una, devine mai simplu...cu cat pun mai mult in balanta avantaje si dezavantaje, cu atat renuntarea la una din optiuni devine mai dificila.
 E si mai greu cand bucuria sau fericirea cuiva atarna de alegerea mea...mi se pare o responsabilitate prea mare pusa in mainile mele si incerc sa evit cat mai mai mult astfel de situatii...de exemplu, daca as organiza un concurs si eu as fi cea care trebuie sa aleaga castigatorul, nu as putea...nu-mi place sa creez dezamagiri. Insa atunci cand am de ales intre fericirea mea si fericirea altcuiva, egoismul din mine isi arata intr-un tarziu ghearele...poate un pic prea tarziu, insa nu te poti complace la nesfarsit intr-o situatie neplacuta pentru tine, doar pentru a evita ranirea cuiva...Sunt momente in viata cand trebuie sa iti pui fericirea personala pe primul plan, caci timpul trece si  vei ajunge sa regreti ca l-ai pierdut fara folos...astfel de decizii personale nu trebuie amanate, oricat de greu ar fi. Si trebuie sa calcam putin peste propria constiinta, caci poate nu vom mai intalni o alta sansa. Sau poate va fi prea tarziu. Si incerc sa nu uit ca intotdeauna cele mai bune decizii sunt cele luate de mine, nu de altii in locul meu...

6 comentarii:

  1. Se pare ca dilema, e treaba femeii. Patesc si eu la fel

    RăspundețiȘtergere
  2. Se poate spune si asa...de aia al meu nu intelege cum nu ma pot eu hotarai in 5 secunde ce sortiment de cereale dintre cele 20-30 sa-i cumpar copilului. :))) Nu stiu cum sunt barbatii cand se vad in situatia de a alege.:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Barbatii nu aleg, fac cel mai convenabil compromis si dupa aceea cu Dumnezeu inainte... Cat despre fericirea personala este normal sa o pui in prim plan. Daca nu afecteaza pe nimeni e si mai bine, daca trebuie sa afecteze... sorry, it's a dog eat dog world out there ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Cand traiam cu "cartele" la lapte, la mancare, nu aveam dileme. Acum avem, ca avem de unde alege, si parca e mai bine asa totusi, sa ai dileme!

    RăspundețiȘtergere
  5. Intreaba-l pe Mihai Petre cum e sa alegi la un concurs. La cumparaturi, esti cam cusurgioaica :) Esti Gemeni?

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...