De ce in era informaticii la noi inca mai sunt necesare tot felul de acte si hartiute pentru fiecare chestie pe care vrei sa o intreprinzi? Iti trebuie avize, adeverinte din nu stiu cate locuri, la fel copii dupa toate actele posibile...doar asa, ca sa umbli pe drumuri, poate te saturi si renunti la idee sau la dreptul tau. De exemplu, ca absolvent, te duci si iti depui dosarul pentru somaj imediat ce ai terminat studiile, dosar care contine o gramada de chestii...dupa 60 de zile, daca nu ti-ai gasit un loc de munca intre timp, trebuie sa depui din nou aceleasi acte, ca sa intri oficial in somaj. Ce se intampla cu restul actelor si adeverintelor din primul dosar?
Pe langa faptul ca mare parte din ele n-ar fi necesare, doar teoretic avem baze de date, de unde ar trebui ca instituitiile in cauza sa verifice ceea ce ii intereseaza, trebuie sa le depui si de doua ori...Daca vrei sa-ti infiintezi o firma, iarasi...hartii peste hartii, autorizatii si adeverinte de te-miri-unde...o intreaga bataie de cap...de fapt nu doar la infiintare, pe intreg parcursul activitatii ai de foit hartii inutile. La fel si atunci cand e vorba de acte de identitate sau de stare civila...de fapt oriunde ai de-a face catusi de putin cu statul, hartogaraia nu se mai termina. Nu ar fi mai util si mai simplu sa se unifice bazele de date astfel incat, accesand CNP-ul unui individ sa afli tot ce se poate despre el? Date de identificare, adresa, daca si-a platit sau nu impozitele, daca figureaza cu boli cronice, psihice sau cu orice altceva i-ar putea interesa. Atata timp, nervi si chiar bani s-ar putea econimisi...dar, ce sa-i faci...nu trebuie sa pape si en-spe mii de functionari o paine? In timp ce nu mai zic ce cantitate de euro a fost investita in dotari tehnice...
Pe langa faptul ca mare parte din ele n-ar fi necesare, doar teoretic avem baze de date, de unde ar trebui ca instituitiile in cauza sa verifice ceea ce ii intereseaza, trebuie sa le depui si de doua ori...Daca vrei sa-ti infiintezi o firma, iarasi...hartii peste hartii, autorizatii si adeverinte de te-miri-unde...o intreaga bataie de cap...de fapt nu doar la infiintare, pe intreg parcursul activitatii ai de foit hartii inutile. La fel si atunci cand e vorba de acte de identitate sau de stare civila...de fapt oriunde ai de-a face catusi de putin cu statul, hartogaraia nu se mai termina. Nu ar fi mai util si mai simplu sa se unifice bazele de date astfel incat, accesand CNP-ul unui individ sa afli tot ce se poate despre el? Date de identificare, adresa, daca si-a platit sau nu impozitele, daca figureaza cu boli cronice, psihice sau cu orice altceva i-ar putea interesa. Atata timp, nervi si chiar bani s-ar putea econimisi...dar, ce sa-i faci...nu trebuie sa pape si en-spe mii de functionari o paine? In timp ce nu mai zic ce cantitate de euro a fost investita in dotari tehnice...
Ai dat tu raspunsul :sa pape si gura lor...si sa adune statul un ban cinstit ,fireste ,de la cetateni!
RăspundețiȘtergereAsa e peste tot. Chiar daac aici majoritatea le rezolv prin telefon sau pe net, crede-ma ca au si astia hartii multe.
RăspundețiȘtergereSi daca respectivul nu are boli psihice sau cronice, sigur va face cateva dupa zilele pierdute pe drumuri dupa hartii :)))))))))))
RăspundețiȘtergere