vineri, 10 iunie 2011

Carti si iar carti...dau dependenta

Oare cum sa interpretez aceasta nebunie a cartilor ce a pus stapanire pe mine? Are manifestarile unui drog, ale unei dependente. Doar ca, din fericire, nu are efecte nocive asupra sanatatii mele, ci doar asupra bugetului si a spatiului supra-saturat de carti...si continui sa imi doresc altele si altele, iar cand am ocazia, sa imi cumpar cate una...sau daca se poate doua...inutil sa mai  precizez ca as muta o parte din librarie la mine acasa. Si atunci probabil as fi pe deplin satisfacuta. Sau nu...doar cartile continua sa apara...mai bune, mai interesante, mai ispititoare...cu ani in urma aveam o prejudecata nefondata asupra literaturii contemporane,  credeam ca ea urmeaza aceeasi linie trepidanta si haotica asemeni epocii in care traim...am avut curajul sa incerc, sa gust din ea si am fost placut surprinsa sa descopar
cat de delicioasa poate fi si totodata cat de mult ma inselasem...nu  avea nimic in comun cu poeziile fara rima sau cu insiruirile de neologisme asociate fara sens pe care mi le imaginam eu. E drept ca poezii nu am mai citit de mult...m-am lasat cucerita de proza mai mult decat oricand, fie ea contemporana sau clasica. Stiu ca trebuie sa imi mai temperez elanul, dar e atat de greu sa rezist tentatiei...mai bine m-as apuca sa strang bani pentru trei carti mai scumpe pe care mi le doresc foarte mult...cel mai mult si cel mai mult mi-as dori cartea Camera intunecata scrisa de Johan Theorin, cel care a scris si Ecouri de dincolo de moarte, a carei recenzie o gasiti in pagina corespunzatoare de pe blogul meu. Atat de mult mi-a placut acea carte, incat a o citi si pe cealalta, facand parte din aceeasi serie, a devenit aproape o obsesie, o dorinta arzatoare. Insa costa 45 de lei si n-am reusit sa o cumpar pana acum. Insa cum adun 10-20 de lei, cum apare o alta tentatie si se duc banii. Daca n-ar fi atatea facturi si datorii lunare, altfel ar sta situatia, dar asa...e destul de dificil sa imi cultiv pasiunea. Am participat la vreo doua concursuri, in speranta ca voi castiga acea carte, insa fiind vorba de o tragere la sorti, nu am avut noroc. Eu nu sunt prea norocoasa...daca e vorba de vreun concurs bazat pe tragere la sorti, probabilitatea de a castiga este 0, indiferent de numarul participantilor. Poate ca exagerez, caci s-a intamplat de vreo 2 ori sa castig ceva dupa noroc, insa exceptiile sunt pentru a intari regula.  Mai degraba am avut ocazia de a castiga ceva, asa cum s-a intamplat si saptamana trecuta, pe baza eforturilor proprii, mai mari sau mai mici.  Concluzia: daca n-ai noroc, trebuie sa muncesti, daca vrei sa obtii ceva.

6 comentarii:

  1. Cun strangi 10-20 de lei, ii dai pe shaorma... Ce sa-ti fac!

    RăspundețiȘtergere
  2. N-ai nimerit-o! Shaorma nu-mi place. :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. Ei, de la tine...fac o exceptie...dar mai intai trebuie sa imi dai sa vad cum e. :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna concluzia :) Ma duc sa o pun in practica si eu, ca s-a cam lungit pauza...

    RăspundețiȘtergere
  5. @ Sevi: Da' ce mai ai de facut? gata sesiunea! Sa inceapa distractia!..sau...nu?

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...