miercuri, 29 iunie 2011

O zi de toamna in miez de vara

Mohorata vreme azi dimineata...la 9 erau 16 grade, s-a intors al meu dupa o bluza mai groasa...frig rau pentru o luna de vara, aici la campie...daca eram la munte, nu m-as fi mirat, acolo eram inarmati adesea cu pulovere groase in miezul verii...dar aici...si mai si ploua...un peisaj desprins din versurile lui Bacovia, doar ca nu e toamna, suntem aproape de miezul verii...din cate imi amintesc, parca se spunea ca de Sf. Petru si Pavel ploua, dar ma asteptam la o ploaie de vara, nu la una cu accente tomnatice...mi-e groaza ca trebuie sa cobor la magazin...si mi s-a facut un somn...dar pentru asta nu e doar vremea vinovata...totusi cred ca e o zi potrivita sa coc vinetele ce le-am cumparat duminica de la tara, de pe marginea drurmului (acum sper si eu sa fie din gospodaria proprie a taranului si nu aduse din vreun en-gross).  Desi, la durerea de ficat ce m-a apucat asta-noapte, nu ar fi prea indicate si parca si acum ma incearca putin durerea, dar nu la aceeasi intensitate...insa pofta e mare, salata de vinete e mancarea mea preferata. Pe canicula, vinetele mele aveau toate sansele sa zaca mult si bine in frigider...dar eu tot canicula vreau...imi place sa ma topesc mai mult decat sa tremur de frig. De n-as avea atatea de facut, m-as lasa prada unei dulci toropeli si m-as amuza in timp ce pleoapele mi s-ar inchide fara voia mea...Acum s-a itit nitel soarele, dar norii par a fi mai puternici...doar culoarea frunzelor imi intareste convingerea ca e inca vara.

12 comentarii:

  1. Asa frig ti-a fost, ca ai scris de doua ori ?:)))
    Friguros sot mai ai, io azi dimineata la 7 cand am iesit de la servici, ma simteam ca pestele in apa, asa bine era:)

    RăspundețiȘtergere
  2. @Loopoo: poi tremura si d-aia apare de 2 ori! :)))
    Andreea, iti mai trebuie niste alcool si poate te iei de mana cu Bacovia! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Mai scrie o data! Ca asa de 2 ori e nasol...vb aia ...2 ca la mort! :))

    RăspundețiȘtergere
  4. la munte s-ar putea sa apara niste fulgi...de nea

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma scuzati...n-am observat, fiindca sunt tot pe fuga pe aici, n-am mai dat vizualizare. :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu prefer canicula. Insa cateva zile mai reci sunt binevenite, caci asa observam mai bine frumusetea verii. Daca ar fi numai cald si frumos, ne-am opbisnui cu asta si nu am mai simti cat e de frumos.

    RăspundețiȘtergere
  7. Imi lipsesc zilele friguroaseeeeeeee, mi-e dor de ger si crivat si vant si ploaie ....

    RăspundețiȘtergere
  8. Mie nu mi-e dor de ger...am avut frig din octombrie pana in mai.. mi se pare o toamna-iarna mai mult decat lunga

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Ioana: Iti impatasesc sentimentul. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. @ Lumi: Pai daca ai parte doar de soare...:))))

    RăspundețiȘtergere
  11. @ Mircea Vladut: Sa stii ca asa e...pentru a pretui frumusetea unui moment trebuie sa gustam si contrariul.

    RăspundețiȘtergere

Ce rămâne din noi

Pe timpul foametei de după al doilea război mondial, copii din satele sărace ale Moldovei au fost suiți în trenuri și duși în Ardeal, acolo ...